Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

RazAquato

Alle biler bestilt etter 23.juli skal ha adaptive lys.

Derimot er det ca 6000biler som er produsert uten, og det virker som om Tesla kun bytter hos de få som poengterer/nevner det, i håp om å slippe store utskiftninger.

leafolainen

Jeg fikk utlevert uten adaptive lykter og da jeg påpekte det ble det sagt at det allerede lå inne service-melding om det så de kom til å bli skiftet så snart bilen var inne og de hadde fått lyktene på lager. Så det kan tyde på at de nå har bestemt seg for å ta alle.

HowieX

Jeg har fått riktige lykter, og med menyvalget, men er fortsatt usikker på om de fungerer. Trodde jeg hadde sjekket ut dette ved å dreie på ratte og fått bekreftet at det lyser ut til siden. Har ved å finlese denne tråden forstått det slik at dette bare er tåkelysene som lyses opp, og ikke de adaptive lysene. Ingen som har funnet videoer av dette demonstrert (ikke Tesla-Bjørns gamle som jeg skjønner ikke er relevant)?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

geear

Hva mener du med at Tesla-Bjørn sin video ikke er relevant?

Det er akkurat denne funksjonen her som har blitt standard, men ikke fungerer på de fleste biler, enten fordi de mangler lyktene fysisk eller fordi de mangler valget:
https://www.youtube.com/watch?v=AjzzmWCXvcU

Har du AP2.5? Premium eller ikke?

HowieX

#139
Jeg har AP2.5 og Premium. På bakgrunn av det jeg har lest i denne og andre tråder, forstår jeg det slik at adaptive headlights kun fungerer i fart. Den testen Tesla-Bjørn gjør i videoen (men som er gjort stillestående) har også jeg gjort, med samme resultat som Tesla-Bjørn. Så dersom videoen viser adaptive headlights, så har min bil også dette, fullt fungerende. Imidlertid har jeg forstått at adaptive headlights skal være noe annet.

Jeg påstår ingenting og er i grunn komplett forvirret. 
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Øyvind.h

Tesla har ikke tradisjonelle adaptive frontlys. Dvs typen hvor hele lykten svinger.
Teslas løsning er dioder som tennes og lyser ut til sidene når man svinger i moderat hastighet.

Det fungerer langt bedre enn adaptive når man kjører rundt i bystrøk. Dvs på småveier, i kryss etc.
På landeveien derimot fungerer tradisjonelle adaptive lys bedre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jokke

Snakket med Tesla service, de vet om saken og jobber med en løsning.
Jeg har x75d, AP2.5, ikke premium.
De 3 lyktene er i hver hovedlykt, men mangler menyen for å aktivere disse.

Peppa gris

Hvem er det dere har pratet med om dette, for når jeg ringte service ang. Dette kjente de ikke til annet enn at det fulgte premiumpakken på model X.

Jeronan

Sitat fra: shaug02 på tirsdag 05. desember 2017, klokken 11:27
Hvem er det dere har pratet med om dette, for når jeg ringte service ang. Dette kjente de ikke til annet enn at det fulgte premiumpakken på model X.

When did you order your car and when did you get it delivered?  AFS is standard now on all cars. Premium or no Premium.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Bekkenes

Kundeservice og veihjelp
Tollfritt: : 800 11 093
Lokalt: 23 96 02 85
Telefonnumre for andre land
ServiceHelpEU@tesla.com
Informasjon om sikkerhetsmessig tilbakekalling

Dette man skal ringe?
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

jokke

Sitat fra: Bekkenes på tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:39
Kundeservice og veihjelp
Tollfritt: : 800 11 093
Lokalt: 23 96 02 85
Telefonnumre for andre land
ServiceHelpEU@tesla.com
Informasjon om sikkerhetsmessig tilbakekalling

Dette man skal ringe?


jeg ringte 21514010

Peppa gris

Jeg bestillte 30.08.17.

Bilen ble produsert i slutten av oktober.

Uten premium. Kan ikke se at den har lyktene. Ser bare ut som det er reflektorer inni der. Bilene uten, er det tomt helt uten reflektorer da?

geear

#147
slettet

Jonce

Min ble bekreftet 15.8 og ble levert uten adaptive lamper. Anmerket det når jeg hentet bilen og det skulle fikses. Dro så innom rud en uke senere og de bekreftet det og satt opp en time til å få det skiftet + noe annet

Ble oppringt fra rud idag hvor de mente bilen min var bestilt uten lampene og de kunne ikke skifte dem da. Sa at det var standard nå, hvor hun sa at jeg hadde bestilt bilen før det ble det. Hun bekreftet at det ble standard i slutten av juli. Sa da at jeg bestilte bilen 15 august.. da ble det stille i andre enden og hun måtte sjekke opp litt mer og ringe meg tilbake.....

Frisco

#149
Bekreftet min 03.09, hentet i Drammen i går, den var selvfølgelig uten.

Nevnte det pent ved utleveringen. Den ellers så fantastiske delivery-jenten ble plutselig stille og forsvant på bakrommet for å komme ut med en teknikker (antar det er det som het mekaniker i gamle dager). Han forsøkte i 3 minutter å overtale meg til at jeg hadde angel-eyes [sitat] akkuratt som på BMW [sitat slutt]. Jeg ble littt paff, så det bare ramlet ut av meg at jeg var litt usikker på om han forsøkte å dra meg i beinet eller om han faktisk ikke hadde peil på hva han snakket om. Så kjørte jeg litt opplæring i 5 minutter på adaptive kurvelys er, fortalte når det ble standard osv. Det ordnet seg iaf (tror jeg), jenten tok bilder og skulle notere ned.

Jeg setter noen øl på at de er fullstendig klar over dette. Med mindre kunden nevner noe er det kostnader spart og mindre trøkk på service. Men sitter igjen med en litt sur følelse når noen har forsøkt å ta innersvingen på meg. Som jeg sa til teknikeren: "Don't bullshit a bullshiter"  ;D

EDIT: har ikke software tilvalget heller.
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA