Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med å oppgradere standard lydanlegg

Startet av leafolainen, mandag 02. oktober 2017, klokken 15:38

« forrige - neste »

Anders Jensen

Man får jo seriøst lyst til å oppgradere når man ser hvor mange dyktige folk det er på forumet her.
Utrolig pent og stilrent design på den basskassa:)

venter spent på noe som kan kjøpes:)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Trustno1

Sitat fra: Anders Jensen på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:01
Man får jo seriøst lyst til å oppgradere når man ser hvor mange dyktige folk det er på forumet her.
Utrolig pent og stilrent design på den basskassa:)

venter spent på noe som kan kjøpes:)

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Fortsatt noen småtilpassinger som skal gjøres på kassa, samt jeg må finne en grei måte å feste den på, men tror ikke det bør ta så veldig lang tid før den er klar for salg.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SH aka F_P

Kassen over her med 8" Gladen element, og 600W Gladen forsterker, kabler osv kommer på veil. kr. 10589,-. Samme pris som kassen til TMX, og billigere enn NVX og Light Harmonic. Forskjellen er at kassen Trustno1 har designet nesten 100% garantert spiller bedre ;-)

Montering av kassen beregner jeg til ca. 4t montert hos oss, men her skal undertegnede få laget en manual som letter arbeidet en hel del slik at hvem som helst kan montere i løpet av 4-6t.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Kim Kim

Jeg har den gamle kassen til en billig peng om noen vil ha den.
Fikk dessverre aldri benyttet den før jeg byttet til X.
Skal tilbake til S nå, men kommer til å vurdere den nye kassen din her Trust :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

leafolainen

Denne kassen er høyaktuell for meg også. Jeg skulle gjerne betalt for å få den ferdig montert, men bor i Bergen og er sjelden på østlandet med bil. Vil gjerne lese gjennom manualen når den er ferdig for å se hvor skremmende det ser ut.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kim Kim

Sitat fra: SH aka F_P på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:55
Kassen over her med 8" Gladen element, og 600W Gladen forsterker, kabler osv kommer på veil. kr. 10589,-. Samme pris som kassen til TMX, og billigere enn NVX og Light Harmonic. Forskjellen er at kassen Trustno1 har designet nesten 100% garantert spiller bedre ;-)

Montering av kassen beregner jeg til ca. 4t montert hos oss, men her skal undertegnede få laget en manual som letter arbeidet en hel del slik at hvem som helst kan montere i løpet av 4-6t.

Får man rabatt for å være prøvekanin? :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Trustno1

Hyggelig å se det er interesse for dette. Håper å få denne kassen i produksjon så snart som mulig, men jeg jobber enda litt med designet. Prøver å hente ut mest mulig volum i kassen, uten at det skal gå utover mer bagasjerom i bilen. Så det gjenstår litt tweaks enda.
Når det gjelder å få en sub til å spille bra, er kassevolum og design svært avgjørende.

@leafolainen Jeg bor i Rollag, Numedal. Dette er noe nærmere Bergen enn Oslogryta om det hjelper. ca 5,5t kjøring til Bergen herfra i følge google maps.

SH aka F_P

Jeg kan nok ordne det slik at Bilradiospesialisten kan montere den for deg. Alternativt at du kjøper den direkte hos de inkludert montering ;-)

Sitat fra: leafolainen på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:45
Denne kassen er høyaktuell for meg også. Jeg skulle gjerne betalt for å få den ferdig montert, men bor i Bergen og er sjelden på østlandet med bil. Vil gjerne lese gjennom manualen når den er ferdig for å se hvor skremmende det ser ut.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

TeslaModelX

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 00:33
Ok, her kommer litt bilder fra prototypen jeg har jobbet med i det siste. Jeg benyttet 3dscanningen som guide når jeg lagde modellen. Selve kassa er ikke ferdig enda, men her ser man sånn ca hvordan den vil bli.

Fordelen med dette designet er at elementet vil bli helt skjult og beskyttet, man vil få en kasse med dyp tuning for best mulig lydkvalitet som tar begrenset med plass.

Wow! Får vondt av hvor inkompetent jeg er når jeg ser hva du har fått til! :)

alda

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:19
Jeg har den gamle kassen til en billig peng om noen vil ha den.
Fikk dessverre aldri benyttet den før jeg byttet til X.
Skal tilbake til S nå, men kommer til å vurdere den nye kassen din her Trust :)
Kim Kim, jag sendte PM till dig vedr. interesse för den kassen, är intresserad. Är det bare själva kassen eller er det med element och förstärkare også?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

fonberg

Sitat fra: Trustno1 på fredag 20. oktober 2017, klokken 11:44
Sitat fra: Anders Jensen på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:01
Man får jo seriøst lyst til å oppgradere når man ser hvor mange dyktige folk det er på forumet her.
Utrolig pent og stilrent design på den basskassa:)

venter spent på noe som kan kjøpes:)

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Fortsatt noen småtilpassinger som skal gjøres på kassa, samt jeg må finne en grei måte å feste den på, men tror ikke det bør ta så veldig lang tid før den er klar for salg.

Ser veldig bra ut. Noen spesiell grunn til at du velger venstre side i stedet for høyre side, hvor Tesla plasserer original sub?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Trustno1

Sitat fra: fonberg på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:42
Ser veldig bra ut. Noen spesiell grunn til at du velger venstre side i stedet for høyre side, hvor Tesla plasserer original sub?

Du svarte nesten ditt eget spørsmål :)

Venstre side er lik på alle biler, så denne kassen vil passe uavhengig om man har original sub eller ikke. Denne kassen er større enn den originale, så den ville uansett ikke fått plass bak dekslet der den fabrikkmonterte sitter.

Edit:
Man kunne brukt høyre side også, men på biler med lydpakken ville dette betydd at man måtte byttet ut bagasjeromstrekket på den siden isåfall.

Trustno1

Kanskje jeg skulle laget en høyremodell også. Så kan spesielt interesserte ha en på hver side :)

fonberg

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:47
Sitat fra: fonberg på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:42
Ser veldig bra ut. Noen spesiell grunn til at du velger venstre side i stedet for høyre side, hvor Tesla plasserer original sub?

Du svarte nesten ditt eget spørsmål :)

Venstre side er lik på alle biler, så denne kassen vil passe uavhengig om man har original sub eller ikke. Denne kassen er større enn den originale, så den ville uansett ikke fått plass bak dekslet der den fabrikkmonterte sitter.

Edit:
Man kunne brukt høyre side også, men på biler med lydpakken ville dette betydd at man måtte byttet ut bagasjeromstrekket på den siden isåfall.

Jeg mener høyre side er best til sub-kasse, siden det er naturlig å ha UMC liggende i venstre (samme side som ladeport).

Mener du altså at denne kassen vil være en god oppgraderingt både for de med og de uten HiFi?


18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA