Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elsykkel impulskjøp fra XXL

Startet av primeate, søndag 01. oktober 2017, klokken 23:37

« forrige - neste »

primeate

Hei!

Bestilte meg en elsykkel fra XXL i dag, siden det var vennefest.
https://www.giant-bicycles.com/gb/prime-eplus-3-2016
Skal ha kostet 24999 fram til april i år.
https://www.prisjakt.no/product.php?e=3310107

Ser at den ligger på 1799 GBP i GB, så litt billigere der enn i Norge.

Tenker å bruke den mest til og fra jobb, en tur som stort sett vil være på asfalt, men med noe grusvei, forhåpentligvis året rundt. 6-7-8 km, litt avhengig av rutevalg.
Ga litt over 13000 for sykkelen, og tenkte det var et knallbra kjøp.
Er det noen med peiling på elsykkel som har noen innsigelser mot denne sykkelen?
Er motoren ok?
Funker den en tur på grusveiene innover i marka?
Sykkelvogn med barn?

Er det noen teknologiske framskritt som gjør at en 2017-modell er mye bedre?
E-tron 50 2020
leaf 2015

HCO

Jeg kjenner ikke akkurat denne modellen, men Yamaha-motorene er blant det beste som finnes i dag. Tviler på at de blir vesentlig bedre neste år.

Selve sykkelen er skrudd sammen med litt billige komponenter. Om jeg hadde kjøpt denne, ville jeg nok ganske kjapt byttet ut bakskifteren til en Deore (koster ca. 400 kroner i nettbutikker), samt byttet fra "kjerringstyre" til rett styre med bredde på 670mm eller mer (du får et greit styre for rundt 300 kroner).

Ellers er Giant kjent for god kvalitet, så ramme og alle andre deler det står "Giant" på (bl.a. felgene ser jeg på bildet) holder sikkert grei kvalitet for grus- og asfaltbruk. Dette er uansett ingen stisykkel.

Regn med en rekkevidde på rundt 35km med dette batteriet. Mindre om du trekker sykkelvogn og/eller det er mye bakker. Det finnes større batterier å få kjøpt, eller du kan forlenge rekkevidden ved å bruke mer egenkraft. Hvor mye hjelp du får fra sykkelen bestemmes av hvilket av de 5 trinnene du setter velgeren i (Eco, Basic, Active, Sport eller Power).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

sveander

Jeg har en slik, damemodellen.
Jeg er veldig fornøyd med motoren og har oppgradert med salveske, pumpe, kurv forran.

Vi har punktert 2 ganger allerede, men kan være tilfeldig. Det er forholdsvis tynne hjul og dekk på den.
Jeg skal vintersykle og gleder meg til å kjøpe piggdekk og bruke den fremover.
Godt lys når det er mørkt og veldig fornøyd så langt. . Den går mellom 5 og 6 mil om man er forsiktig og trår litt selv
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

sveander

Deksel over kjede ble ødelagt og knakk. Finnes det noe enkelt som kan erstatte dette ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

_OE_

Sitat fra: sveander på mandag 16. april 2018, klokken 14:44
Deksel over kjede ble ødelagt og knakk. Finnes det noe enkelt som kan erstatte dette ?
Dra Innom Biltema de res. deler til sykler... Hvis du ikke er så nøye på det

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA