Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enda en grunn til at hybrider ikke er så miljøvennlige som bilfabrikanten oppgir

Startet av elektrolux, lørdag 30. september 2017, klokken 09:02

« forrige - neste »

elektrolux

Nå viser det seg nemlig at bilen registrerer all kjøring på service måleren i stedet for kun den fossile biten.

Dermed byttes Motoroljen oftere enn nødvendig, og ikke minst, bileier må kjøre ekstra turer til verkstedet for å få gjort dette.  >:(

Jeg har alltid tenkt at verdens enkleste serviceintervall er etter x antall liter drivstoff har forsøkt å lekke forbi stempelringene, og dette kunne VW veldig lett lagt inn i "service kalkulatoren " i tillegg til å telle antall kaldstarter.

http://www.tv2.no/a/9267217/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Orbit

BMW har faktisk hatt dette veldig lenge, forhåpentligvis også videreført på hybridene. For eksempel min gamle fossil, har 2600 liter bensin som serviceintervall. Antall liter er satt ut fra bilmodell og motorstørrelse. De kaller det adaptivt serviceintervall, men i praksis er det altså låst til drivstofforbruk. Og det er nok et godt estimat på hvor stor belastning det har vært på drivverk. Ved pen langkjøring blir det service på 35-40000 km, mens tung høyrefot drar dette ned til under 20000 km. I en skjult "servicemeny" kan en faktisk lese av hvor mange liter som er brukt siden sist service, mens en normalt bare får 1-5 grønne lamper som viser hvor lenge det er igjen.

(I tillegg kommer skift av bremse- og kjølevæske på rene tidsintervall, som kan tas utenom generell service)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektrolux

Interresant. Har selv BMW bensin men usikker på om den har adaptiv serviceintervall.

Pleier uansett å ta oljebytte etter annenhver sesong, men da selv både for å spare penger, og for kosen sin del.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Oddaa

Det er noe ulogisk her, samme greia hos Volvo. Maks 20kkm eller 1 år mellom servicene.

Samtidig har VAG blant de laveste prisene av alle på planlagte servicer etter min erfaring, i alle fall for oss som selger bilen før garantien går ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Electrix

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Electrix

Sitat fra: elektrolux på lørdag 30. september 2017, klokken 10:43
, og for kosen sin del.
Hvis du synes det er så kos så har jeg både olje og en Mondeo som trenger oljeskift...  ;D

Men ganske overraskende at de teller med all el-kjøringen også.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA