Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"feil i lader"

Startet av Jørgen von Schnellfahrer, onsdag 27. september 2017, klokken 16:43

« forrige - neste »

Jørgen von Schnellfahrer

Fikk denne idag. Lading med Schuko stoppet tidlig med denne feilmeldingen I bilrn. Min ladekladd (charge-amps ray) rapporterte om jordfeil.

Noen som kan si noe om hvor feilen ligger? Bilen, ladekladd eller strømkontakten?
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Karl-Wilhelm

1. Hvis det er i kontakten så kan du jo prøve hos en nabo.
2. Hvis det er jordfeil i den gata så må du prøve på et nett litt lengre vekk.
3. Hvis det er laderen kan du prøve hos noen du kjenner eller i gata som også har elbil med j1772.
4. Hvis du kan få tak på en type 2 til type 1 så kan du også prøve på offentlige ladestasjoner.
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

maruch

Har hatt dette en gang, schukoladeren virket ikke i det hele tatt, virket kun hurtiglading. Da det ble bare å bestille time hos Kia service, der ble det byttet en del som - ifølge dem - liker å stoppe å virke.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

Jørgen von Schnellfahrer

Jeg tok kontakt med Kia Ensjø.
De ville gjerne titte nærmere på bilen, så jeg leverte den på fredag morgen.

Desverre hadde de datatrøbbel, og klarte ikke å gjøre noe.
Så jeg må tilbake senere en gang. Godt de ikke leverer IT-tjenester, da hadde jeg mista trua    ;D ;D
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Jørgen von Schnellfahrer

#4
Da har jeg kommet hjem fra Kia Ensjø etter å ha latt bilen stå der idag. De byttet ombordladeren, og skrøyt av at det var en del til 40.000 kr men at de fikk godt betalt av fabrikken til å bytte :)

Det er visst en "kampanje". Jeg vet ikke om det betyr at de bytter på alle bilene de får inn produsert i et visst tidsrom.

Uansett er jeg happy for å ha fått byttet en potensielt trøblete del på garanti.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA