Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan er Tesla organisert?

Startet av Galemattis, tirsdag 26. september 2017, klokken 13:15

« forrige - neste »

Galemattis

Hei.
Bare nyskjerrig, hvordan er egentlig de forskjellige delene av Tesla organisert? Man bestiller bilen på nett, hos hvem? Tesla Norge? Hva er egentlig rollen til "lokal-forhandlerne"? Får de provisjon av salg? Hvem skal man egentlig rette evt klage til? (lokalt eller sentralt?)

DrNox

Tesla er ikke organisert og vi på forumet tar oss av klagene ;)

teslashrink

Tesla er vertikalt integrert i alt de foretar seg og hele poenget med å selge biler direkte til kundene er å unngå et fordyrende mellomledd som heter "bilforhandler" og hvor man, som navnet indikerer, må forhandle om pris og utstyr på hver eneste bil med profesjonelle løgnhalser som spiser kunder som oss til frokost og etterlater oss regningen.
Med Tesla er det hele ganske enkelt. What you see it what you get, samme pris for alle, intet forhandlingsrom og heller ingen uro om hvorvidt naboen har fått en bedre deal enn deg.
Hva angår klager, så spørs det vel helt hva du vil klage på...?

Galemattis

Takk for svar. Min klage håper jeg jeg slipper å dele, oppnår ikke kontaktes Tesla, null dialog gjør det litt vanskelig...
Skulle tro at den lokale representanten handlet på vegne av Tesla, og dermed kunne svare ut ting uten å skylde på systemet og at vedkomne ikke har noe med det å gjøre.
Og generelt er jeg nyskjerrig på hvordan de lokale lønnes. Og av hvem? Fastlønn? Provisjon?

o.b.lix

Tesla har utelukkende "fabrikkutsalg" med fastpris.

Ansatte i alle utsalg er ansatt hos Tesla, og såvidt jeg vet, går de på fastlønn hele gjengen. Men her er jeg usikker.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

teslashrink

Noen som kan verifisere ansattforhold for selgerne?

Knut Røe


HKS

Sitat fra: tiger`n på lørdag 14. oktober 2017, klokken 07:27
Tesla sparker 400 til 700 ansatte denne måneden.
http://www.mercurynews.com/2017/10/13/4819750/
Av totalt over 33.000 ansatte.

Er ikke uvanlig i USA at hvis ikke du leverer på jobben så får du sparken...
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA