Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia soul 2018 Vs golf 2016

Startet av Tina Ikdal, søndag 24. september 2017, klokken 20:15

« forrige - neste »

Tina Ikdal

Hei alle sammen. Har et vanskelig valg mellom ny kia soul 2018 eller golf eldre modell (pga pris). Har prøvekjørt begge, soulen er en fin bil og kjøper jeg nye har jeg lang garanti og vet på en måte hva jeg får. Meeen golfen va joooo såååå kjekk å kjøra, heilt aen komfort i setene og kjenner den ligger godt på veien. Jeg skal bruke bilen som nr 1 bil. Har en på 3 år. Er litt redd d blir knotete med barnesete og at bilen er ikke så oversiktlig som soulen. Bruk av bil blir fem og tilbake til jobb som er ca 40 km i kø. Skal jeg velge oversiktlig ny kia soul eller eldre modell golf som var komfortabel og knall kjekk å kjøre? :p kia var kjekk å kjøre den åg men du kjenner at golfen har mer hk..? :) setter stor pris på tilbakemelding og erfaring :)

Lentaro

har 2015 e-golf som eneste bil med unge på 3. Funker helt fint for oss, vært både i Trøndelag og i Danmark med sykler på taket. (Fra Østfold). Har et Besafe izi 3 eller no sånt og har passe god plass i passasjer sete framme (ikke at jeg sitter der uansett   ;D)
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

stromifokus

#2
Sitat fra: Tina Ikdal på søndag 24. september 2017, klokken 20:15
Hei alle sammen. Har et vanskelig valg mellom ny kia soul 2018 eller golf eldre modell (pga pris).
Jeg har eid begge. Den gamle egolfen har dårlig rekkevidde om vinteren. Den nye Soulen har mye bedre rekkevidde. Noen egolfer mangler også varmepumpe.

moby666

Har også hatt begge og hvis rekkevidde har noe å si, ville jeg helt klart valgt Soul.
Synes eGolf har veldig høyt forbruk på småkjøring. Her er Soul bedre.
Fordelen med eGolf er bra anlegg (Dynaudio), ACC og app.

Ebe

Dersom du daglig sitter 40 km i kø, så hadde jeg sterkt vurdert en bil med ACC... gitt at golf sin virker ned til 0 km/t og starter opp igjen selv :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Amatøren

Da jeg prøvekjørte e-Golf så virket ACC ned til 0 km/t. Da bilen foran kjørte så startet ikke bilen før et lite trykk på gassen. Kun et lite og sannsynligvis for å være sikker på at bilen ikke skal kjøre uten at sjåføren er klar for det.

Da fortsatte den i tidligere satt hastighet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Oddaa

Sitat fra: Amatøren på mandag 25. september 2017, klokken 18:02
Da jeg prøvekjørte e-Golf så virket ACC ned til 0 km/t. Da bilen foran kjørte så startet ikke bilen før et lite trykk på gassen. Kun et lite og sannsynligvis for å være sikker på at bilen ikke skal kjøre uten at sjåføren er klar for det.

Da fortsatte den i tidligere satt hastighet.
Alternativt et trykk på «resume» på rattet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Amatøren

Sitat fra: Oddaa på mandag 25. september 2017, klokken 18:18
Alternativt et trykk på «resume» på rattet.

:+1:

Fikk ikke opplæring på alt før prøvekjøring.  ;)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA