Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: bensinhodet på lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:21
Dem får det nok fint til om de vil, den gamle S jeg har ble produsert i romjula, men pga transportskade og kø hos lakkerer i bergen fikk vi den i slutten av februar isteden for tidlig i februar :)
Ser ikke at det hjelper argumentasjonen. De sier at tommelfingerregelen er to måneder fra produsert til leveranse i Norge. Din klarte de på 1,5 måned, som er bra. Men hvorfor velger de da å endre en bil som står med desember-tidlig januar til november-tidlig desember når bilen ikke er ferdig produsert engang? Selv med din leveringstid (uten lakkskade) så betyr det midten av desember, og den burde med andre ord beholdt statusen den allerede hadde - eventuelt så er det ikke riktig at den er i produksjon nå. Hvor infoen er feil vet man aldri...

jarragitt

Bestilt model s som skal gå som drosje. Bestilt 19/9 og bekreftet 21/9.
Har hatt status «Din Tesla er for øyeblikket i produksjon» helt siden jeg bekreftet.
Finnes det noe håp om at denne leveres før jul montro

TeslaModelX

Man regner vel minst 3 måneder leveransetid. Så du kan være heldig, men tviler dessverre litt.

Nicho

Da har min S75D fått VIN også. Er dog blitt bumpet til jan/feb :(
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

ChrML

Når dere fikk opp den første estimated delivery, har bilen da blitt levert i den første eller siste delen av estimatet?

Jeg fikk først opp november- tidlig desember. Nå har det endret seg til desember- tidlig januar. Ønsker selvsagt ikke å risikere å bidra med avgift til fellesskapet, så vil naturligvis ha den i desember. Hvor sannsynlig er det da at den kommer i desember?

Min ble bekreftet 17.sep. Rød X100D med alt utstyr. Gikk i produksjon 14.okt og er fortsatt i produksjon.

CaZpaH

De må nok stå på for å få levert de før nyttår. Men ingenting er umulig.

Min ble ferdig bygget 16. September (bekreftet 11. August) og ankommer forhåpentligvis zeebrugge i morgen. Har fått estimert levering mellom 19. november og 3. desember.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Nicho

Da er min i produksjon. Vin 5yjsa.
Håper på levering i desember, som "lovet". Hvis ikke så sliter jeg da jeg solgte dieseldoningen på lørdag og har fått lånt bil frem til 25 november...
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

mack_

Fikk fremskyndet fra des/tidlig jan til sent nov/tidlig des i morges. Muligens har det sammenheng med at jeg byttet utlevering fra Trondheim til Drammen, men kan også være at bilen er ferdigprodusert. Veldig tilfredsstillende hvis de klarer å levere første halvdel av desember. Låste 23.09 og startet produksjon 17./18.10.

Taffelman

Fikk nå status "i produksjon".

Bestillingen ble låst den 5.10
X75D
TM3 LR AWD

krokus

#144
I dag fikk også jeg endret status. Den ble endret fra «Desember - tidl. Januar» til «November - tidl. Desember».
Det står fortsatt «I produksjon» som den har gjort i mange uker.
Ble bekreftet 1. september (S 75D, se signatur).
Håper VELDIG på at den kommer seg ut av fabrikken nå, og blir utlevert ved månedsskifte!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Jeronan

I read on the US forums ( TMC ), that their orders had been pushed back due to current production priority for Europe (Norwegian market).
So it seems that all current locked in Norwegian orders will be produced in coming weeks.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Okserull

Bestilt TMS 27/10 og fikk bekreftelese på at den har gått i produksjon i går 03/11.
Ble forespeilet av selger at jeg ville få levering i Januar.

Kan jeg allerede nå se forventet leveringsdato? Når pleier det eventuelt å komme opp?
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

Tesley

Har du fått VIN?

Tvilsomt at bilen faktisk er i produksjon. Statusen på Tesla-kontoen er vel oftere feil enn riktig.
S75D - bekreftet 20. august

Okserull

Tror ikke det.

Vil tro at VIN nummer ville vært relativt logisk plassert, og synlig inne på Tesla-konto siden?

Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

Tesley

Ja, er relativt enkelt å finne.

Leveringsestimat kommer nok med VIN. For meg tok det fem dager etter bekreftelse å få VIN.
S75D - bekreftet 20. august

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA