Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Allram

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?

Sjekket og har fått samme endring  ;D
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

ChrML

Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:15
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:26
Jeg tipper at tesla kommer til å legge inn høygir for å få levert ut flest mulig biler før årskiftet slik at flest mulig kan unngå avgiften. Dette er noe de har gjort før i andre land i lignende situasjoner.

De fleste av dere vil nok få bilen deres uten å måtte betale avgiften.
Tviler på de klarer å rampe opp mer enn det de allerede gjør rett før kvartals/årsslutt. Da er det bånn gass med leveringer uansett, og prioriteten til Tesla nå er nok å rampe opp Model 3 produksjonen..
Trenger ikke nødvendigvis å rampe opp mer. Men omprioritere kundene slik at de kan levere alle bilene bestilt før i dag i år. Også skyve resten a verden noen uker (innenfor estimert tid). Det utgjør ganske mye cash den avgjørelsen.

geear

Sitat fra: ChrML på fredag 13. oktober 2017, klokken 07:01
Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:15
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:26
Jeg tipper at tesla kommer til å legge inn høygir for å få levert ut flest mulig biler før årskiftet slik at flest mulig kan unngå avgiften. Dette er noe de har gjort før i andre land i lignende situasjoner.

De fleste av dere vil nok få bilen deres uten å måtte betale avgiften.
Tviler på de klarer å rampe opp mer enn det de allerede gjør rett før kvartals/årsslutt. Da er det bånn gass med leveringer uansett, og prioriteten til Tesla nå er nok å rampe opp Model 3 produksjonen..
Trenger ikke nødvendigvis å rampe opp mer. Men omprioritere kundene slik at de kan levere alle bilene bestilt før i dag i år. Også skyve resten a verden noen uker (innenfor estimert tid). Det utgjør ganske mye cash den avgjørelsen.
Basert på et endelig vedtak som kommer om 2-3-4-5-6 uker? Da er det for sent for Tesla å gjøre noe som helst med ikke-produserte biler..

mthoring

Sitat fra: gr på fredag 13. oktober 2017, klokken 10:11
Basert på et endelig vedtak som kommer om 2-3-4-5-6 uker? Da er det for sent for Tesla å gjøre noe som helst med ikke-produserte biler..

Hope for the best, plan for the worst.

Tesla er nok allerede i gang med å ta høyde for denne avgiften, ved å omprioritere leveringer til Norge før nyttår.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Doro

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:28
Jeg bekreftet min dagen etter jeg bestilte den for å "få opp farten".
Kan være knappen ikke kommer før i morgen.
Ikke noe bekreft-knapp enda, skal den dukke opp på my tesla?

Quiste1

Hei.

Finner ingen bekreft knapp. Kan noen hjelpe med å forklare hvordan de bekrefter før det er gått 4 dager...  :)
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

geear

Jeg bestilte sent på kvelden 8. august og bekreftet på dagen 9. august. Mener det var en bekreft-knapp inne på konfiguratoren der en kan endre bestillingen.

krokus

Ja, det var i hvert fall det hos meg også. Om ikke det var knapp, så hvert fall tekst med link. Det sto noe som «Om du er fornøyd med kjøretøykonfigurasjonen din kan du bekrefte din bestilling»...Noe i den gata der.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

mrdain

Har forstått det slik at muligheten til å bekrefte før uka er gått forsvant for en stund siden. Jeg kunne ikke bekrefte manuelt da jeg bestilte for to uker siden. Måtte pent sitte rolig og vente en uke.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Quiste1

Vel, tror jeg konkluderer med at det ikke finnes lengre. Bestilte en x75 7.okt og låses den 14.okt.

Tror dere det er noe som helst håp om at den kan komme før nyttår.....?
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?
Iiiiiiik! Ny dag, ny status. Nå sier MyTesla "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa".
Jeg som skal reise til California neste uke, og tenkte jeg kunne sveipet innom Fremont og sett godbilen før den la ut på den lange reisen østover. Da slipper jeg det ihvertfall...  :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TeslaModelX

Sitat fra: sjokomelk på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:50
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?
Iiiiiiik! Ny dag, ny status. Nå sier MyTesla "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa".
Jeg som skal reise til California neste uke, og tenkte jeg kunne sveipet innom Fremont og sett godbilen før den la ut på den lange reisen østover. Da slipper jeg det ihvertfall...  :laugh:

Den statusen hadde jeg for 2 uker siden, og den står fortsatt i USA.
Dessverre er de statusene etter at bilen er produsert som regel noe som ikke har rot i virkeligheten.

TeslaModelX

Sitat fra: Quiste1 på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:28
Vel, tror jeg konkluderer med at det ikke finnes lengre. Bestilte en x75 7.okt og låses den 14.okt.

Tror dere det er noe som helst håp om at den kan komme før nyttår.....?

Helt ærlig? Da skal ALT klaffe, så jeg tviler dessverre på det  :-\

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:50
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?
Iiiiiiik! Ny dag, ny status. Nå sier MyTesla "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa".
Jeg som skal reise til California neste uke, og tenkte jeg kunne sveipet innom Fremont og sett godbilen før den la ut på den lange reisen østover. Da slipper jeg det ihvertfall...  :laugh:
Haha! Noen har røyka sokka sine, for nå var det ny status igjen.
"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."
Mon tro om den har reist med Hyperloop? :-P

Betyr vel ut i fra det jeg ser andre skriver her at den er på vei til kaia i USA. Da er det å finne fram økonomituben med tålmodighet og ta dobbel dose. :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Jeronan

I also thought the cars for Norway don't go via Tilburg? Only the cars that go into the EU to skip import tax.  ???
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA