Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Tesley

Jeg låste bestillingen 20. august, S75D, og den er enda ikke i produksjon. Fikk opprinnelig levering i november, men er nå desember/januar. Så ting kan ta veldig lang tid om en er uheldig.

Merk at Volvo og BMW veldig ofte produseres i Europa. Da blir transportveien også kortere. For Tesla sin del er det normalt sett 30 dager fra bestilling til prod ferdig og så rundt 8 uker fra ferdig prod til utlevering. Litt kortere når de før kvartalsslutt skal ha ut mange biler og sender bilene direkte til Norge.

Uansett, Tesla kommer til å gjøre alt de kan for utlevering før året er omme. Det er de nemlig selv tjent med.

S75D - bekreftet 20. august

Nicho

Da er det bare å legge inn en bestilling på en økonomitube med tolmodighet.
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

Kubiskisk

Tok 41 dager, men nå er også vår X satt i produksjon. Forventet levering fremdeles sen desember/ tidlig januar. En gledens dag!
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

Trond Strømberg

Sendte mail til Tesla som etter en liten uke svarte følgende:
«Bilen din er estimert til å bli ferdigprodusert nå i Oktober.
Deretter venter ca. 2 måneder i transport.
Vi estimerer derfor en levering i andre halvdel av Desember

Noe mer enn dette et vi dessverre ikke på dette tidspunktet.

Så fort bilen din ankommer Trondheim, vil vi kontakte deg for å sette et leveringstidspunkt.
Dette vil normalt sett være 1-2 uker før levering.»

Krysser fingre og tær for at julenissen kommer med julegave, før nissene på Stortinget ødelegger morroa...

TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

TeslaModelX

Sitat fra: Trond Strømberg på torsdag 12. oktober 2017, klokken 00:09
Sendte mail til Tesla som etter en liten uke svarte følgende:
«Bilen din er estimert til å bli ferdigprodusert nå i Oktober.
Deretter venter ca. 2 måneder i transport.
Vi estimerer derfor en levering i andre halvdel av Desember

Noe mer enn dette et vi dessverre ikke på dette tidspunktet.

Så fort bilen din ankommer Trondheim, vil vi kontakte deg for å sette et leveringstidspunkt.
Dette vil normalt sett være 1-2 uker før levering.»

Krysser fingre og tær for at julenissen kommer med julegave, før nissene på Stortinget ødelegger morroa...

Kommer vel en del avbestillinger på model X dersom det blir 70K i avgifter etter 31.12.2017. Så Tesla burde kjøre på for disse bestillingene eller så hoper det seg vel opp i inventory-biler :)

MyMuffin

Jeg tipper at tesla kommer til å legge inn høygir for å få levert ut flest mulig biler før årskiftet slik at flest mulig kan unngå avgiften. Dette er noe de har gjort før i andre land i lignende situasjoner.

De fleste av dere vil nok få bilen deres uten å måtte betale avgiften.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

smurf

Tviler på at det blir flertall på Stortinget for en slik avgift. Det vil jo slå bena under fremtidig elbil satsning mtp at elbil kan fungere som en bil nr 1 i familier og ikke kun en bil nr 2.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Larsebass

Har litt vondt for å tro at et bilfirma i USA girer opp produksjonen og omprioriterer alt fordi noen politikere her vurderer en avgift. Det er jo selvsagt lov å håpe, og jeg vil gjerne tro at de både forsøker og klarer dette. Men til syvende og sist er det jeg som får regningen i januar eller taper depositum.

Har Tesla gjort dette før i andre land? Danmark?
Tesla X75D.

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Doro

Har lagt inn bestilling på X100D idag, hvor design studio sier sent desember.
Krysser fingrene og håper på at det stemmer:)
MEN, er det ikke mulig å bekrefte ordren og la den gå direkte til «produksjonsplanlegging»? Har betalt depositum og det står nå at jeg har en uke på meg før den er låst og dermed går videre....

sjokomelk

Sitat fra: troso på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:25
Har lagt inn bestilling på X100D idag, hvor design studio sier sent desember.
Krysser fingrene og håper på at det stemmer:)
MEN, er det ikke mulig å bekrefte ordren og la den gå direkte til «produksjonsplanlegging»? Har betalt depositum og det står nå at jeg har en uke på meg før den er låst og dermed går videre....
Jeg bekreftet min dagen etter jeg bestilte den for å "få opp farten".
Kan være knappen ikke kommer før i morgen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Jeronan

Sitat fra: troso på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:25
Har lagt inn bestilling på X100D idag, hvor design studio sier sent desember.
Krysser fingrene og håper på at det stemmer:)
MEN, er det ikke mulig å bekrefte ordren og la den gå direkte til «produksjonsplanlegging»? Har betalt depositum og det står nå at jeg har en uke på meg før den er låst og dermed går videre....

Nope. Takes a week to lock in. Cannot be overriden sadly.

I would check the incoming inventory and see if there is one to your liking and switch your order to that one.
At least you know you will get a guaranteed december delivery.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

leafolainen

Det er feil. Jeg bekreftet samme dag som jeg bestilte.


Sent from my iPad using Tapatalk

geear

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:26
Jeg tipper at tesla kommer til å legge inn høygir for å få levert ut flest mulig biler før årskiftet slik at flest mulig kan unngå avgiften. Dette er noe de har gjort før i andre land i lignende situasjoner.

De fleste av dere vil nok få bilen deres uten å måtte betale avgiften.
Tviler på de klarer å rampe opp mer enn det de allerede gjør rett før kvartals/årsslutt. Da er det bånn gass med leveringer uansett, og prioriteten til Tesla nå er nok å rampe opp Model 3 produksjonen..

Sitat fra: Jeronan på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:31
Sitat fra: troso på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:25
Har lagt inn bestilling på X100D idag, hvor design studio sier sent desember.
Krysser fingrene og håper på at det stemmer:)
MEN, er det ikke mulig å bekrefte ordren og la den gå direkte til «produksjonsplanlegging»? Har betalt depositum og det står nå at jeg har en uke på meg før den er låst og dermed går videre....

Nope. Takes a week to lock in. Cannot be overriden sadly.
That is just not true.

Just confirm whenever you are ready and the order will be processed and things will be set in motion. Waiting for the auto confirmation is lost time. Nothing happens during that phase.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA