Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).

Bare det ikke blir hastverksarbeid i klargjøringen så.....
Har samme status her, ønsker kvalitet før kvantitet  :+1:
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Frisco

Bestilt: 31. august
Bekreftet: 03. september
Tildelt VIN: HF069xxx

Model X 75D, 6 seter, AP2, FSD, sølv, 20" sommer/vinter, flermønstrert svart interør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

... greit med januar levering så den blir reg som '18 modell
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Hena1989

Bekreftet: 26 september.
Status: Det står "din tesla er for øyeblikket under produksjon".

Er helt ny på dette, men synes det gikk raskt, noe jeg har misforstått  ???

TeslaModelX

Sitat fra: Hena1989 på fredag 29. september 2017, klokken 16:54
Bekreftet: 26 september.
Status: Det står "din tesla er for øyeblikket under produksjon".

Er helt ny på dette, men synes det gikk raskt, noe jeg har misforstått  ???

Min hadde den statusen i over en måned.

geear

Sitat fra: Hena1989 på fredag 29. september 2017, klokken 16:54
Bekreftet: 26 september.
Status: Det står "din tesla er for øyeblikket under produksjon".

Er helt ny på dette, men synes det gikk raskt, noe jeg har misforstått  ???
Du kan ha vært veldig heldig og truffet på samme type bil som nå produseres. Det er ikke tilfeldigvis 7-seters Midnight silver X75? Samme spec som jeg bestilte var akkurat ferdig da jeg bekreftet, eller iallfall for sent til at min kom med, så de som har bestilt bare dager før meg har fått bil eller er veldig nær utlevering, mens min er i produksjon i disse tider (står i produksjon, delivery opplyste begynnelsen av oktober). Altså kan det se ut for at det i dette fillet var ca. 7 uker mellom samme type produksjonsbatch.

tibber73

Jeg bekreftet mandag 2/10. Fikk status "plukker deler el.l" samme mandag og bilen gikk i produksjon natt til tirsdag 3/10.
Kan dette stemme? Går den så raskt i produksjon?
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Tesley

Min har stått "I produksjon" i seks uker, men Tesla har enda ikke begynt å gjøre noe som helst på bilen.
S75D - bekreftet 20. august

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ModelS_Oslo88

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D

HAHA helt enig.. det er jo faktisk veldig usunt.. og ventingen er ikke lett  :o

Kubiskisk

Får man mail når bestillingen endrer status?
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

steam

Sitat fra: Kubiskisk på fredag 06. oktober 2017, klokken 09:23
Får man mail når bestillingen endrer status?

Enkelte status-er trigger e-post. Andre ikke. Ikke tenk så mye på status på MyTesla da denne stort sett er feil (les alltid)
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

ctr46

Tror ikke MyTesla er oppdatert hos meg heller. Bekreftet 18. september og bilen har enda ikke gått i produksjon...
.

geear

Sitat fra: ctr46 på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:32
Tror ikke MyTesla er oppdatert hos meg heller. Bekreftet 18. september og bilen har enda ikke gått i produksjon...
Det trodde ikke jeg min heller var, før jeg snakket med Delivery og fikk beskjed om at bilen først ville gå i produksjon i oktober (bestilt tidlig august). Lange to måneder...

ctr46

Sitat fra: gr på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:36
Sitat fra: ctr46 på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:32
Tror ikke MyTesla er oppdatert hos meg heller. Bekreftet 18. september og bilen har enda ikke gått i produksjon...
Det trodde ikke jeg min heller var, før jeg snakket med Delivery og fikk beskjed om at bilen først ville gå i produksjon i oktober (bestilt tidlig august). Lange to måneder...

Såpass... Jeg har fått beskjed om at bilen kommer i desember/tidlig januar... så den bør jo gå i produksjon snart om de skal ha mulighet til å overholde det estimatet..
.

krokus

Hvis jeg skal tippe noe, så går mange biler i produksjon nå i oktober, og transporteres i november. Gjøres klar og utleveres i desember før kvartalslut. Som det sies prøver de alt de kan å få ut biler i slutten av kvartalene. Vi håper og tror på desember. Januar hvis noe uforutsett skulle skje som forsinker transporten eller klargjøringen/teknisk kontroll i Zeebrugge.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA