Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgraderte seter

Startet av raggi, lørdag 23. september 2017, klokken 13:19

« forrige - neste »

raggi

Jeg bekreftet Model S 31/7, og fikk vite at baksetene var blitt oppgradert 22 Juli. Bildene i design studio viste dette og også bildene av bilen inne på viewspec på mytesla. Når jeg igår så bilen var ankommet forhandler, så ser jeg bilen er levert med de gamle setene. Er det ikke innafor å da kreve Tesla for enten kompensasjon eller sette inn de nye setene i etterkant kostnadsfritt? Bilen som stod ved siden av min med nesten tilsvarende VIN hadde fått de oppgraderte baksetene, og de ser betraktelig bedre ut å sitte i enn de tidligere.

snd

Har du en skriftlig bekreftelse på at din bil skulle hatt oppgraderte seter er det ingen tvil. Du kan kreve kostnadsfri ettermontering. Kompensasjon blir en avtale mellom Tesla og deg, ofte UMC/TWC/service avtale.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

jazzwheel

Sitat fra: raggi på lørdag 23. september 2017, klokken 13:19
Jeg bekreftet Model S 31/7, og fikk vite at baksetene var blitt oppgradert 22 Juli. Bildene i design studio viste dette og også bildene av bilen inne på viewspec på mytesla. Når jeg igår så bilen var ankommet forhandler, så ser jeg bilen er levert med de gamle setene. Er det ikke innafor å da kreve Tesla for enten kompensasjon eller sette inn de nye setene i etterkant kostnadsfritt? Bilen som stod ved siden av min med nesten tilsvarende VIN hadde fått de oppgraderte baksetene, og de ser betraktelig bedre ut å sitte i enn de tidligere.
Du er ikke alene, og ja, når bildene viser noe annet er det selvfølgelig innafor å klage og noe Tesla må svare på.

steam

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 23. september 2017, klokken 13:50
Sitat fra: raggi på lørdag 23. september 2017, klokken 13:19
Jeg bekreftet Model S 31/7, og fikk vite at baksetene var blitt oppgradert 22 Juli. Bildene i design studio viste dette og også bildene av bilen inne på viewspec på mytesla. Når jeg igår så bilen var ankommet forhandler, så ser jeg bilen er levert med de gamle setene. Er det ikke innafor å da kreve Tesla for enten kompensasjon eller sette inn de nye setene i etterkant kostnadsfritt? Bilen som stod ved siden av min med nesten tilsvarende VIN hadde fått de oppgraderte baksetene, og de ser betraktelig bedre ut å sitte i enn de tidligere.
Du er ikke alene, og ja, når bildene viser noe annet er det selvfølgelig innafor å klage og noe Tesla må svare på.

Da du bestilte var det nye seter som skulle vært montert. Jeg hadde krevd kompensasjon eller ventet på ny bil. De prøver nok her å selge deg en "gammel bil" som allerede var i produksjon da du bestilte.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

MyMuffin

Dette virket veldig rart. View spec pdf'n din vil jo tydelig vise de nye setene også. Så her har du en god sak.
Min bil ble bekreftet 3 august og hadde de nye setene slik jeg forventet.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Hyperstress

Noen som har sittet i de nye baksetene som kan si litt om forskjellen? Bedre takhøyde, men sitter nesten på gulvet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gordon Retriever

Fint om dere kan bruke tråden som allerede finnes om de nye baksetene:

New rear seats..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA