Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av importert BMW i3

Startet av DanC, lørdag 23. september 2017, klokken 05:33

« forrige - neste »

DanC

Hei,

vurderer å kjøpe en tyskimportert BMW i3. Er det noen her som har erfaring med det? Det er 8 år garanti på batteriet, men kun 6 måneder garanti på bilen ellers. Jeg har merket meg at det er 5 års reklamasjon, men NAF er svært vag med hva man kan få dekket ut av reklamasjon. Er det rett og slett best å styre unna en importert bil?

Edit1: Hva er viktig å sjekke på en denne importbilen før kjøp eventuelt?

02jan

Det "vanlige" utstyret på de norske, er ikke nødvendigvis på alle de tyske.

Varmepumpe, varme i sete og Hurtiglader er ekstrautstyr ved.bestilling av tysk bil.

Ser at i3 i Tyskland med utstyr tilsvarende norsk i prisklasse 320-330' havner på nær 50.000 euro der nede. Skulle nesten tro det var større marked for å eksportere norske biler ut.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

DanC

Fant fort ut at den mangler utstyrkode 4T9 batterivarme og varmepumpe, ble fort uaktuelt for min del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA