Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB+

Startet av ksorlund, fredag 22. september 2017, klokken 16:57

« forrige - neste »

ksorlund

Hei,

Jeg er på vei å kjøpe meg en 2015 e-NV200. Disse kommer som kjent uten DAB+. Min teori er dermed som følger.

Nyere Leaf ble vel levert med DAB+ integrert i Head-unit. Da vil det kunne gå an å få tak i en nyere head-unit med DAB+ hos hogger og sette den inn i e-NV200.

Vil dette gå greit, eller bør jeg hold fingrene fra fatet og gå fro 3.parts DAB+?
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Trekkoppbil

Først bør du sjekke opp hvor mye programmering av bilen som skal til for å bytte head unit, og hvem som kan gjøre det. Jeg er redd du kjøper deg mange problemer, om du prøver å gå den veien, og det høres ut som en dyr løsning.
Da ville jeg vel heller prøve å flytte over kun DAB-modulen. Antakelig er det greiere å kjøpe 3. parts adapter som kanskje er kloning med den originale.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA