Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning

Startet av _OE_, fredag 22. september 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

automat

Sitat fra: Torodd Stangeland på torsdag 05. oktober 2017, klokken 19:39



Så da får vi heller ingen faktura?
Bare et trekk på kortet, og ingen mulighet for å sjekke at dette stemmer?
Dette høres ikke mye greit ut fra et forbrukersynspunkt.....

Man skal få et epost-varsel om trekk. Og man kan logge inn på "min side" hos Grønn kontakt for å sjekke detaljer.

Hvis dette ikke er bra nok, så er alternativet å droppe å være registrert kunde hos dem.
Og være kontantkunde hvis man ikke kan unngå å lade hos dem.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Orbit

Du får en epost hver måned med alle ladinger, oppsummert med tid, sted, ladetype (AC/DC), antall kWh og pris/rabatt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Torodd Stangeland

Hvis vi vil få en epost hver måned med alle detaljer, så er jo fakturaen generert. Er det da så vanskelig å få den avgårde som e-faktura?

Hele poenget med e-faktura er jo at det er enkelt, og skal være gebyrfritt......
Jeg liker ikke utviklingen, selv autogiro har gitt folk ubehagelige overraskelser. Og nå skal det liksom være greit at et firma skal ha sugerøret rett inn på kontoen?
Nei, de får like utviklingen de som vil, jeg liker det ikke.....
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Panduck

Sitat fra: Torodd Stangeland på lørdag 07. oktober 2017, klokken 14:27
Og nå skal det liksom være greit at et firma skal ha sugerøret rett inn på kontoen?
Nei, de får like utviklingen de som vil, jeg liker det ikke.....

Registrer et kredittkort, det går ikke rett på kontoen din. Da kan du også klage dersom du mener trekk fra kort ikke er som det skal være...

Kristian O

Noen som veit om Grønn Kontakt sliter me oppdatering på min side i appen? Har ladet 2 ganger på fleksilading sida fredag, og ingen av dei viser på min side. Har sett ladinga umiddelbart etter avsluttet lading tidligere.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Louise

Jeg hadde tenkt å registrere meg som kunde hos Grønn Kontakt, men ble usikker på dette med kredittkort (pluss at jeg selvsagt syns det er urimelig med gebyr på e-faktura). Tar kredittkortselskapet et gebyr for fakturatrekk direkte fra kortet ? Har kortet per i dag knyttet opp til f eks parkeringshus, men der betales det hver gang og blir slik sett et "varekjøp"og ingen gebyr. Men en faktura blir noe annet ?

sjokomelk

Det trekkes på samme måte fra kredittkortet - som et varekjøp.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Kristian O

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 18:35
Noen som veit om Grønn Kontakt sliter me oppdatering på min side i appen? Har ladet 2 ganger på fleksilading sida fredag, og ingen av dei viser på min side. Har sett ladinga umiddelbart etter avsluttet lading tidligere.
Sliter fortsatt med dette, også på hurtiglading. Er det noen som ser ladningene sine på app?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Amatøren

Testet en gang, men synes ikke.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

1000kwh

Vi ladet i nesten 3 timer denne uka, men vises ikke i appen og kortet er ikke belastet

uerfaren_trønder

Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.
Blir trønder etter hvert.

Nissan Leaf 30khw 2017.

65lars

Sitat fra: uerfaren_trønder på onsdag 29. november 2017, klokken 19:31
Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.

Hehehe - jeg trenger å lade på en eller to "grønn kontakt" stasjoner neste par månedene, og har fremdeles ikke Logget Inn - og gitt dem mitt debit-bank-kort nummer.
Vet ikke - men er der noe "fundamentalt galt" som foregår her?
:-)

Sitat fra: uerfaren_trønder på onsdag 29. november 2017, klokken 19:31
Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.

PS: Lykke til i Trondheim! 

Denne byen burde vel være Hovedstaden i Norge!
:)
Trilling, bestilt KIA

_OE_

#42
Ladesnyltere?   Synd folk ikke skjønner dette uten at det må presiseres skriftlig

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

_OE_

På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo i følge Elektriker på stedet.... Så da blir det vel betaling etterhvert for lading

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Elmo

Sitat fra: EV666KM på tirsdag 10. april 2018, klokken 11:37
På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo

IKEA bussen da, antar jeg ;) ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA