Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning

Startet av _OE_, fredag 22. september 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: EV666KM på tirsdag 10. april 2018, klokken 11:37
På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo

Sånn oppførsel gir vann på pepper-mølla vil jeg tro.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bjaolsen

Ser at enten så er det begrenset topplast på de nye ladepunktene eller så er de stilt ned til 11kW.
"There is no such thing as a free lunch" - of nå har noen få ødelagt et godt tilbud for mange.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

pudderjagar

På eit kjøpesenter så vile eg ha begrensa dei til 11kw eller 7,2kw. Dette er for at kundene skal bruke tid i senteret. Er effekten lav nok så gidder ikkje dei som skal "snyltelade" å bruka dei.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Sigurd

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 19:58
Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera.
Hvordan kan du mene at dere skal unngå å utstede faktura når man har registrert kort? Nå ble jeg enda mer skeptisk til å registrere kortet mitt hos GK enn jeg har vært. Skal man ikke engang få en faktura med spesifikasjon så man vet hvor mye man skal betale? Jeg har tidligere fått faktura fra GK, mottatt et halvt år etter den påståtte ladingen, hvor de mener jeg har ladet i halvannen time på en ladestasjon! Jeg kommer aldri til å stole på at GK fakturerer det jeg faktisk har ladet, men leser fakturaen med lupe for å være sikker på at den er riktig. Fordelen med at GK nå tar dette vanvittige fakturagebyret på inntil 75% av ladebeløpet, er at jeg slipper å få mange fakturaer fra dem, siden jeg heller velger andre operatører om det overhodet er mulig.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

emurof

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 01. mai 2018, klokken 10:43
På eit kjøpesenter så vile eg ha begrensa dei til 11kw eller 7,2kw. Dette er for at kundene skal bruke tid i senteret. Er effekten lav nok så gidder ikkje dei som skal "snyltelade" å bruka dei.

Er effekten for lav så er det ikke noe poeng i å lade der siden man ikke rekker å lade noe særlig i løpet av en handletur uansett. Men 11 eller 7,2k vel en grei balanse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA