Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software oppdatering

Startet av antos, torsdag 21. september 2017, klokken 18:30

« forrige - neste »

antos

Både jeg og kona har problemer med telefonene våre i i3'en (2014 mod) Jeg må ringe to ganger ut for å få lyd, og kona får ikke musikk streamingen til å fungere. (Begge har iPhone 7, jeg har iOS 10.3.2, hun har 10.3.3) Fikk tips fra forhandler om å oppdatere softwaren i bilen. Har nå lastet ned siste oppdatering fra BMW sine nettsider, men får beskjed fra bilen at bilen ikke støtter softwaren. Noen som har oppdatert og kan komme med noen tips hvordan dette skal utføres?

brimi

Jeg hadde lignende problemer i min i3. Slettet blåtannprofilen både i bilen og på telefon og satte opp på nytt så har jeg ikke opplevd disse problemene.
Bmw i3

Jorgensen

Jeg har også fått problemer etter siste IOS-oppdatering, da jeg nå ikke lenger får frem navnene på mine personer på displayet i bilen når noen ringer, den viser bare telefonnummer.
Fikk beskjed av forhandler at jeg kunne gå inn på www.bmw.com/update og laste ned siste versjon. Det har jeg gjort, og får følgende feilmelding:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Noen som har hatt samme problem?
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Autowinder

iOs 11.2.6 lastet i går, ingen problem på iPhone X.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Jorgensen

Sitat fra: Autowinder på onsdag 21. februar 2018, klokken 15:40
iOs 11.2.6 lastet i går, ingen problem på iPhone X.
Jeg har en 2014-modell og min versjon i bilen er:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Min sønn som bruker bilen klager på dårlig bluetooth-oppkobling til sin Oneplus android telefon. Han oppdaterte software i en 2014 1-serie og da fungerte det mye bedre, så synd at oppdateringen til i3 ikke fungerte like enkelt på første forsøk. Bilia skulle også sjekke opp dette nå, så håper de kommer med gode tips :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Orbit

Jeg har samme version @Jorgensen over, på en bil produsert i oktober 2016. Ingen problemer med Bluetooth mot siste iOS-versjon (11.2.6). Det som ligger ute på "update"-lenken er en eldre versjon (serienummer 002.xxx.xxx). Tok en titt inni bin-pakken, og det er en  versjon fra høsten 2015. Så for å få siste (?) version 003.013.001, må det nok gå via forhandler.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA