Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Normalt?

Startet av casall, torsdag 21. september 2017, klokken 10:13

« forrige - neste »

casall

Hei,

Se vedlagt bilde.
Jeg eier en 2016 30kwh Nork Leaf som har rullet 19.000km. Er det helt normalt at hjulene ser sånn ut inni? Ser ut som det er på bakhjulene og ikke så mye fremme. Ser andre Leaf som står rundt og ser ut som de også har det, så er kanskje normalt men jeg tenkte bare høre. Har lite peiling på bil :)

Mvh Fredrik

Bondeknøl

Det er veldig normalt ja, og er ikke noe å bry seg med. Rust på bremseskiver/trommel blir mye mer synlige med åpne felger. Åpne felger gir oss også muligheten til å få spylt bremsene godt. Det er viktig spesielt om vinteren.

casall

Det er godt å høre. Dersom jeg bruker en sterk avfetting/felgrens kan jeg spraye denne inn på det området også, eller må jeg holde meg til felgene?

_OE_

Ta av hjulene rengjør med stålbørste behandle med Brunox

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


_OE_

Torshov Rek har Brunox... Behandlet flate blir nesten svartfarvet... Gjør dette 1 gang i året... Og det ser mye bedre ut... Gjort det selv på forrige bil med trommel bremser bak

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


bob-bob

#5
Helt normalt og du trenger forsåvidt ikke å gjøre noe , dette er kun kosmetisk.  ;)  ( ja du kan kjøre på med avfetting og rengjøre , det er bare bra - forutsatt smøring av bremse-sleider 1 gang pr år ifbm vanlig service.  )

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA