Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

dobbelrabatt inventory 90d, noen som har fått ved utlevering?

Startet av Galemattis, onsdag 20. september 2017, klokken 22:45

« forrige - neste »

Galemattis

Dobbelrabatt (adjusted price og showroom discount) er det mange som har fått på viewspec og final invoice, men ryktene har seg at det blir trøbbel ved utlevering.
Er det noen som har fått?
Hold gjerne tråden tight og fin, frustrasjoner og klaging kan vi ta i en annen tråd;)
For ordens skyld, denne tråden omhandler kun inventory 90D bestilt nå i sommer.
Ta gjerne med bestillingstidspunkt, utleveringssted og hvorvidt du fikk rabatten oppført i viewspec etter bestillingen ble bekreftet eller før.

ModelS_Oslo88

Flere som har skrevet på leveringstrådene i det siste at de kun fikk en av rabattene på 90D Inventory modellene.

sven erik

jeg bestilte min invenrorry X90D   28/7 17  fikk levert 14/9  fikk kunn den rabatten jeg fikk når en skrev kontrakt den andre forsvant vist selv om jeg fikk regning med 2 rabatter  det var en feil

morpheos

Gjelder samme for egendesignet, hentet ut X90D tirsdag, og fikk bare en av rabattene.

Galemattis

Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:46
Gjelder samme for egendesignet, hentet ut X90D tirsdag, og fikk bare en av rabattene.
Takk, men litt av poenget med inventory er jo nettopp at de skal være billigere enn å bestille selv. Så hvis du har fått en rabatt i ca samme størrelsesorden (ca 70k), så forventer jeg å få mer rabatt på min inventory.
Plain and simple.

Epleskreller

Tja, poenget med inventory er vel først og fremst at man får dem med kortere ventetid. Dette er biler som allerede er produsert.  Når det er sagt så har Tesla virkelig rotet det til i denne saken!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Galemattis

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 21. september 2017, klokken 19:49
Tja, poenget med inventory er vel først og fremst at man får dem med kortere ventetid. Dette er biler som allerede er produsert.  Når det er sagt så har Tesla virkelig rotet det til i denne saken!
Trodde også at jeg fikk kortere leveringstid med på kjøpet, men denne har jo blitt utsatt uten forklaring. Jeg vil si at man hjelper Tesla å bli kvitt en ferdig produsert bil, og skal ha kompensert for dette.

olabt

Inventory x90d bestilt 17/7 med adj. price 66k. Fikk 73k til i view spec 3 dager senere.

Den orginale linjen på 66k ble slettet og hevdet feil i slutten av august når jeg la til vinterhjul.
Det skjedde en oppdatering, hvor mange fikk rabatter igjen rundt månedskiftet tror jeg. Da endret min rabatt seg igjen fra 73 til 70 i view spec. 
Rett før levering kom vinterhjulene på view spec og rabatt tilbake til 73.
På final invoice som kom kl 23 kvelden før levering var rabatt 70. Klagde og fikk endret det til 73 på utlevering ved å vise spec delivery hadde sendt meg når de slettet 66k rabatten.

Er enig med trådstarter at her har Tesla virkelig håndtert dette elendig. Jeg føler meg lurt til å kjøpe en annen bil enn jeg ønsket. skulle egentlig ha x75.. men selger overbeviste meg om at denne inventory bilen var så bra kjøp.. noe den jo var ettersom pris bare var 15k over lik speccet x75 i kjøpsøyeblikket. Jeg svelget derfor merkostnaden på 70k over den jeg hadde tenkt å bestille (annen spec).. men ved utlevering var denne merkostnaden blitt 130k, som jeg absolutt ikke ville valgt. I tillegg er bilen full av feil og service time for å rette dette er satt opp først om 2 måneder... I Sum, ekstremt dårlig opplevelse å kjøpe Tesla..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

krister461



Sitat fra: Galemattis på torsdag 21. september 2017, klokken 20:14
Jeg vil si at man hjelper Tesla å bli kvitt en ferdig produsert bil, og skal ha kompensert for dette.
Det kan du si så mye du vil, men prisen er kjent på forhånd og Tesla kan selvsagt prise inventory-bilene som de ønsker.

olabt

Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 22:27


Sitat fra: Galemattis på torsdag 21. september 2017, klokken 20:14
Jeg vil si at man hjelper Tesla å bli kvitt en ferdig produsert bil, og skal ha kompensert for dette.
Det kan du si så mye du vil, men prisen er kjent på forhånd og Tesla kan selvsagt prise inventory-bilene som de ønsker.

Prisen er jo ikke kjent på forhånd.. den er fullstendig flytende og bingo ved levering..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

krister461

Prisen er kjent på forhånd, men en del er så heldige at de får ytterligere rabatt. At prisen blir dyrere er en feil som ikke skal skje og de færreste hadde godtatt.

olabt

Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 22:32
Prisen er kjent på forhånd, men en del er så heldige at de får ytterligere rabatt. At prisen blir dyrere er en feil som ikke skal skje og de færreste hadde godtatt.

Hvordan henger det å være "heldig" på greip med Tesla's uttalte policy om "likt for alle".
Det skal ikke handle om å være heldig. Det skal handle om at det valget man tar ved bekreftelse fremdeles er det du ville valgt ved henting. Når Tesla velger å automatisk justere priser på bestilte biler ved prisendringer så får de sørge for å gjøre dette riktig og likt for alle ut fra kontraktspris.

Og nei. pris er jo ikke kjent på forhånd når de endrer den hele tiden. Jeg har ikke ett eneste dokument som sier hva prisen var ved bestilling...
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

morpheos

Den doble rabatten skyldes en feil med både showroom discount bla. i forbindelse med endring av pakker, i tillegg kom det en ny prisjustering. En del, både med og uten inventory fikk da dobbel rabatt. Det er å tro på julenissen at Tesla gir dobbel rabatt. Inventory fyker ut, så tror det er lite å hente på å true med avbestilling.

olabt

Poenget med inventory 90 fra juli er at de ikke har fått noen rabatt som følge av endringene slik som dere som bygde selv før sommeren eller de som har bestilt 75 og 100 i samme periode har fått.
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

krister461



Sitat fra: olabt på torsdag 21. september 2017, klokken 22:44
Hvordan henger det å være "heldig" på greip med Tesla's uttalte policy om "likt for alle".
Det skal ikke handle om å være heldig. Det skal handle om at det valget man tar ved bekreftelse fremdeles er det du ville valgt ved henting. Når Tesla velger å automatisk justere priser på bestilte biler ved prisendringer så får de sørge for å gjøre dette riktig og likt for alle ut fra kontraktspris.

Og nei. pris er jo ikke kjent på forhånd når de endrer den hele tiden. Jeg har ikke ett eneste dokument som sier hva prisen var ved bestilling...
Tror du legger for mye i den "likt for alle". Og, det er fascinerende hvordan man klarer å snu rabatter etter bestilling til en negativ ting. Selv fikk jeg utlevert bil to dager før alle fikk rabatt, men er fortsatt strålende fornøyd med den. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA