Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dynamiske baklys e-Golf

Startet av petterlien, onsdag 20. september 2017, klokken 12:52

« forrige - neste »

sap_2000

fikk samme telefon dagen før timen jeg hadde for bytte av lykt.virker som noen har tabbet seg ut og forvekslet LED baklys (som er std på eGolgf) med dynamiske baklys.
Merkelige greier da jeg diskuterte nettopp dette med dynamiske baklys med han som ringte meg for 2 uker siden ang timen, og han virket veldig bevisst på forskjellen og sa han fikk inn lyktene mine dagen etter.

ser jo det leveres ut nye Golfer for tiden med dynamiske baklys, så helt klart at de produseres.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Erlingni

Fikk "tilbud" fra selger hos Møller i dag på ettermontering av dynamiske baklys til 7147,50 (inkl. mva.) med antatt levering i uke 9. Min bil ble levert for tre uker siden, og ble bestilt i begynnelsen av august.

Personlig synes jeg det er altfor drøyt at det skal koste godt over dobbelt så mye i ettertid, da jeg fikk beskjed om at det var bare å glemme å bestille med bilen (til oppgitt pris på 3200,-). Over 7000 var heller ikke den prisen jeg ble forespeilet på ettermontering da bilen ble bestilt. Tror Møller tar god margin på 7147.50, og dette synes jeg burde vært gjort til kostpris.

Uaktuelt for min del i hvert fall! Alt for dyrt, og prinsipielt feil å gi Møller en fortjeneste på dette.

Oddaa

Grunnen til at det koster dobbelt så mye i ettertid er jo at du da betaler både for standardlyktene og de dynamiske. Ved bestilling av bil betaler du bare for mellomlegget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Erlingni

Sitat fra: Oddaa på mandag 29. januar 2018, klokken 17:18
Grunnen til at det koster dobbelt så mye i ettertid er jo at du da betaler både for standardlyktene og de dynamiske. Ved bestilling av bil betaler du bare for mellomlegget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det skjønner jeg selvfølgelig! Poenget her er at man burde få en rabatt kontra vanlig veiledende pris, fordi leveringsproblemene er helt uten for kundenes kontroll. Jeg ble også forespeilet ca. 4500,- for ettermontering ved bestilling av bil. Da dekker både jeg og Møller litt av ekstrakostnaden, og det synes jeg er rett og rimelig. Jeg synes IKKE det er rett og rimelig at Møller ikke kan levere, og så skal tjene penger på de samme leveringsproblemene etterpå.

Moralen er: Dere som bestiller bil med ettermontering av dette nå, bør få avtalt pris på inn i kontrakten, og ikke stole på "det ordner seg" selgere.

GOLF-raider

Dynamiske baklys for VW Golf 7 (e-Golf ?) kan
man bestille her for den nette pris av € 1130,00:
http://www.bavaria-coding.com/produkt/golf-7-facelift-rueckleuchten-mk7-5-rearlights
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Oddaa

Bra tilbud hos Møller da


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Mobileum

Unnskyld meg, men dette må da være noe av det mest unyttige av alt ekstrautstyr. Det kan hverken sees eller høre fra førersete. Skal du se det selv, må du stoppe og gå bak for å se. Alternativt rygge inn foran et utstillingsvindu, og se det selv i speilet. Stilig! Eller er det for den som kjører bak deg som sier"kule blinklys", og som du med stor sikkerhet aldri treffer deg igjen. :-[ :D
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amatøren

@Mobileum: Inne på noe der...... Bestilte selv uten. Så ikke noen kost nytte verdi.

Regner med at vi har bilen til den nesten går i graven. Vi har en e-up! for nærområdet og når e-Golfen får ekstremt dårlig rekkevidde kan den overta for e-up! (som sikkert er moden for skroting) bare det tekniske holder.

Blir vel slik at de som skal kjøpe brukt bruker dynamiske baklys som argument for ikke å kjøpe eller prute. De uten er kanskje vanskeligere å selge på sikt, men jeg synes ikke de er verdt prisen (og ventetiden). Selvfølgelig finnes det er del som er mer opptatt av design og utseende enn funksjon.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Erlingni

Sitat fra: Oddaa på onsdag 31. januar 2018, klokken 22:24
Bra tilbud hos Møller da


Sent from my iPhone using Tapatalk
Strålende..... Dersom noen plutselig bestemmer seg for å oppgradere i ettertid, og har alt for mye penger.
Når det står 3200,- i prislista for oss som ønsket dette med bilen, er det vel kanskje ikke fullt så fantastisk.

emmern

Hva er det som er så bra med dynamiske baklys anyway? At det ser kult ut når du blinker?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Erlingni

Sitat fra: emmern på torsdag 01. februar 2018, klokken 10:40
Hva er det som er så bra med dynamiske baklys anyway? At det ser kult ut når du blinker?
For min del har jeg alt tilgjengelig utstyr på e-golfen. Utenom dynamiske baklys.
Tenker alt utstyr er et salgsargument når bilen en gang skal selges.

Men for all del, det er jo kun kosmetisk. Hvorfor bruker folk 10-tusenvis på felger f.eks. når de ofte til og med gir dårligere kjøreegenskaper? Regner med at det er litt forfengelighet i begge tilfeller.

Men for meg er lyktene uansett ikke verdt mer enn rundt 4000,-

Mobileum

Spanderer man fine felger, så har man iallfall gleden av å se dem hver gang man kommer til bilen. Dynamiske baklys ser du aldri, og er synlige for andre ca 5-10 sekunder.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

j-Golf

Glem ikke at de dynamiske har mørkere glas. Det ser efter min mening bedre ud, også når de er slukket. Især på sort bil.

Larsbjoernar

Jeg er enig det mange skriver angående dynamiske baklykter, at de er kule er jo en ting med kanskje ikke verdt prisen? Mulig jeg hadde tatt det med om det ikke var for tiden det tar ekstra å få bilen levert. Syns dog at de originale lyktene ser ganske fine ut etter å ha studert diverse facelift Golf siste tiden.

Pippus

Sitat fra: Mobileum på torsdag 01. februar 2018, klokken 08:14
Unnskyld meg, men dette må da være noe av det mest unyttige av alt ekstrautstyr. Det kan hverken sees eller høre fra førersete. Skal du se det selv, må du stoppe og gå bak for å se. Alternativt rygge inn foran et utstillingsvindu, og se det selv i speilet. Stilig! Eller er det for den som kjører bak deg som sier"kule blinklys", og som du med stor sikkerhet aldri treffer deg igjen. :-[ :D
For ikke å snakke om de som er opptatt av sin egen bak. Ikke ser du den (med mindre du ser i speilet), trenger jo bare å fungere til normal drift. Det er jo derfor ingen som har behov for å være unyttig opptatt av hvordan den ser ut da....eller hey..vent nå litt.... 8)
Poenget mitt er at for mange er bil ikke bare rasjonalitet, men også følelser og assosieres med noe personlig. Og det er som kjent ikke alltid logisk begrunnet, men har allikevel sin verdi ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA