Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017-09-20 - Egnet tank for fossilvarmer i trilling

Startet av elekTrond, onsdag 20. september 2017, klokken 03:36

« forrige - neste »

elekTrond

Starter ny tråd pga. avsporing av tråden Sv: Lade med 10A kabel?
Først en kort oppsummering:



Skrevet av: elekTrond   « på: i går kl. 17:06 » 

@Henrik: Har ikke mer å tilføye om lading, men hva slags dieseltank har du? Hvor er den montert? Inn/utvendig påfylling? Kjøpt og montert sjøl? Bilder?

(Jeg spør fordi jeg nok en gang lå under bilen i helga og saumfarte dens ulike hulrom og disses åpninger, med den hensikt å finne ut om det lar seg gjøre å putte noe inn i de.)




Skrevet av: Henrik Ryslett Hansen   « på: i går kl. 18:14 »

Hei!

Vi kjøpte akkurat bilen så jeg har ikke fått sett noe på det. Påfyllingen er bak på bakfanger. Dieseltanken tror jeg ligger rett under, inni støtfangeren. Webastoen er fremme.

Skal knipse noen bilde.
Det er Vianor som har satt den inn
'13 Mjau

pwb

Vil tro det er fult mulig å plassere en tank på noen liter nede på høyre side foran. Men da trenger man en tank med lang hals og jeg har ikke funnet noen som passer. Når det gjelder en slik varmer så er det lite man bruker den uansett, i fjor brukte jeg den en gang. Etter noen dager med vinter i en slik bil så lærer man seg at det er ikke farlig å kjøre med hansker og pledd over beina. Det er nesten så jeg har vurdert lue også. Frostrøyk er jo litt av sjarmen med disse bilene.

elekTrond

Jeg har tatt én plikt-sesong allerede, det er godt nok i partiboka mi.

Har brennern på "OEM eber/mitsu" plass nede på venstre side. Sjekket ut h.s., men der går det AC-rør, tute/horn, en UFO, fandens oldemor og hennes puddel på kryss og tvers.

I helga var en kompis med halv-ny Mondeo innom. Den har skjult spyl/frost tank nede i fronten, med flexi-slange fra påfyllinga og ned. Spørs bare åssen volumet av selve tanken er utformet. Har en slik stiv- og langhalset tank fra en Altezza, men "feil" utforming.

Har fra før av tenkt på slike ATV-tanker du henger foran styret. Vi ble enige om at i fangern går det lett et par knyttnever oppi. I det hulrommet bak skiltet, der Ben Nelson & Co monterer kina-eberen i USDM i-MiEV'ens romslige frontfanger. Skal prøve med noen melkekartonger etc. før jeg bestiller noe.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA