Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viktig vedlikeholds punkt unnlates på service

Startet av elektrolux, tirsdag 19. september 2017, klokken 07:26

« forrige - neste »

elektrolux

Har alltid byttet servostyringsoljen (og bakaksel og gir oljen og støtdemperoljen) regelmessig og tatt det som en selvfølge.

Nå viser det seg at det slett ikke kan forventes at verkstedene gjør dette:

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/09/18/195333314/dette-oljeskiftet-glemmer-mange

Heldigvis har de fleste nyere biler elektrisk servostyring og kun en liten diff/gir å passe på, men tydeligvis igjen best å passe på selv.  ;)

Kanskje kunne verkstedene tatt noen av disse punktene i stedet for overdreven fokus på bremsevæsken og pollenfilteret?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

_OE_

Eeeh... Har ikke elbiler elektrisk servostyring?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA