Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Til alle dere som har hentet ut bil!

Startet av ModelXoslo, tirsdag 19. september 2017, klokken 06:40

« forrige - neste »

ModelXoslo

Hei.

Jeg skal hente min første tesla om noen dager. Avtalte tid med delivery, men har fått lite info. Fikk final invoice etter samtalen, og har betalt 15k depositum. Har planer om 100k som EK.(depositum+85k)

Spørsmålet mitt er. Må jeg betale inn noe nå? Overfører jeg når jeg henter bilen?

Har virkelig 0 info siden jeg bekreftet bilen. Det var jeg som ringte delivery selv idag, og bilen min er tydeligvis leveringsklar denne uken.

Setter pris på deres erfaringer og råd!
X75D bestilt - Sent august - September levering

1000kwh

Lån kan infris helt eller delvis når som helst, kostnadsfritt.

Så i grunn trenger du strengt tatt ikke betale med enn 15K i egenkap.


alex_s

Jeg har ikke hentet min enda, men betalt 30K i depositum. Kommer ikke til å betale noe mer før jeg ser at bilen er levert som den skal vare. Her på forumet finner du historier der biler ble levert med feil, mangler, bulker og mye annet rart. Jeg ville ventet med å betale noe som helst utenom det som er HELT nødvendig før du mottar og kontrollerer bilen. Når du er fornøyd med bilen eller eventuelt fikk skriftlig fra TESLA at de skal ordne opp i eventuelle feil (husk ta bilder og dokumentere hvis tilfelle), så betaler du penger/signerer på lånepapirer.

Slik skal jeg gjøre ihf:)

Lykke til med opphenting!
Tesla Model S75 - Oktober 2017

ModelXoslo

Jeg vet ikke om dere forsto. Lånet skal være på kjøpesum minus 100k..

Lånepapirer signeres, men min ek må vel være overført? Fint med svar fra noen som har hentet ut og ikke fullfinansiert?
X75D bestilt - Sent august - September levering

Thg

Betalte inn egenkapital 4 dager før henting. Overlevering gikk uten store problemer.  Jeg spurte delivery om innbetaling når de ringte,  og de så at en måtte være innbetalt før henting. Synes ikke det er helt urimelig..

ModelXoslo

Det er helt rimelig, men stiller store spørsmål til hvorfor jeg ikke får beskjed om dette. Hvordan var andelen din i forhold til EK og lån?
X75D bestilt - Sent august - September levering

Thg

Jeg fikk heller ingen info, før jeg selv spurte helt i slutten av telefonsamtalen. Jeg skulle betale 300 tusen i ek. Depositumet trekkes i fra ek andelen, så betalte inn 285 før henting.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Thg på tirsdag 19. september 2017, klokken 20:34
Jeg fikk heller ingen info, før jeg selv spurte helt i slutten av telefonsamtalen. Jeg skulle betale 300 tusen i ek. Depositumet trekkes i fra ek andelen, så betalte inn 285 før henting.

Regner med at man bruker da betalingsinformasjonen som står i Final Invoice?

ModelXoslo

Jeg begalte inn der nå i hvertfall. Via mobilbank til kontonummer. Skrev RN nummer og navnet mitt bare i kommentar. Håper det holder, så jeg unngår å lage scener i drammen hvis bilen blir holdt igjen.
X75D bestilt - Sent august - September levering

Thg

Det er riktig, betalingsinformasjonen som står i final invoice og RN nummer i meldingsfelt. Da er nok alt i orden, lykke til med henting og gratulerer med ny bil!

ModelXoslo

X75D bestilt - Sent august - September levering

smurf

Sitat fra: alex_s på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:39
Jeg har ikke hentet min enda, men betalt 30K i depositum. Kommer ikke til å betale noe mer før jeg ser at bilen er levert som den skal vare. Her på forumet finner du historier der biler ble levert med feil, mangler, bulker og mye annet rart. Jeg ville ventet med å betale noe som helst utenom det som er HELT nødvendig før du mottar og kontrollerer bilen. Når du er fornøyd med bilen eller eventuelt fikk skriftlig fra TESLA at de skal ordne opp i eventuelle feil (husk ta bilder og dokumentere hvis tilfelle), så betaler du penger/signerer på lånepapirer.

Slik skal jeg gjøre ihf:)

Lykke til med opphenting!

Tviler sterkt på at bilen blir registrert før alt er betalt. Det tror jeg er vanlig rutine hos de fleste bilforhandlere, også Tesla. Så da må du nok belage deg på en tur tilbake for å få med deg bilen.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

THE

Sitat fra: smurf på torsdag 21. september 2017, klokken 11:42
Sitat fra: alex_s på tirsdag 19. september 2017, klokken 08:39
Jeg har ikke hentet min enda, men betalt 30K i depositum. Kommer ikke til å betale noe mer før jeg ser at bilen er levert som den skal vare. Her på forumet finner du historier der biler ble levert med feil, mangler, bulker og mye annet rart. Jeg ville ventet med å betale noe som helst utenom det som er HELT nødvendig før du mottar og kontrollerer bilen. Når du er fornøyd med bilen eller eventuelt fikk skriftlig fra TESLA at de skal ordne opp i eventuelle feil (husk ta bilder og dokumentere hvis tilfelle), så betaler du penger/signerer på lånepapirer.

Slik skal jeg gjøre ihf:)

Lykke til med opphenting!

Tviler sterkt på at bilen blir registrert før alt er betalt. Det tror jeg er vanlig rutine hos de fleste bilforhandlere, også Tesla. Så da må du nok belage deg på en tur tilbake for å få med deg bilen.

Bilen min ble registrert på tirsdag. Jeg fikk lånepapirene til signering mens jeg snakket med DS hos Tesla som la inn registreringen på bilen. Så på vegvesen.no at jeg fikk knyttet skiltnr. til VIN også. Lånepapirene ble elektronisk signert før overtagelse av bil i går ettermiddag, altså dagen etter at bilen ble registrert. 100% finansiering med 0,25% rente på en X100D fra inventory, så Tesla hadde ikke fått annet enn depositumet mitt på 30000,- da de ordnet registrering av bilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

olavxxx

Sitat fra: THE på torsdag 21. september 2017, klokken 12:33
100% finansiering med 0,25% rente på en X100D fra inventory, så Tesla hadde ikke fått annet enn depositumet mitt på 30000,- da de ordnet registrering av bilen.
Det stemmer vel hvis du søkte om 100% finans, søkte du om 80% finans må man vel hoste opp 20% selv.
Klart det lureste i dag er 100% finans frem til renten er høyere enn høyrente på innskuddskonto i det minste.

ChrML

Får man sjekket kvaliteten på bilen før man betaler?

Er ikke interessert i å betale hele beløpet, for å oppdage at bilen er full av riper og feil slik som enkelte andre her har opplevd. Da er det bedre at den står i butikken til den er fikset.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA