Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan Connect EV problem

Startet av DreEco, mandag 18. september 2017, klokken 19:37

« forrige - neste »

DreEco

Hei,
Jeg ser at det har blitt diskutert før, men finner ikke noe svar så spør her nå.

Jeg har netopp kjøpt en ny Nissan leaf 2017 modell å får ikke koblet til Nissan connect.

Forhandler registrerte bruker og sa han hadde ringt Nissan to ganger for å sjekke at alt fungerte. Da jeg lastet ned appen og logget meg på står det bare at jeg må koble meg på via navigasjon i bilen. Bilen er koblet opp og finner ikke noe mer jeg kan gjøre der, å alt ser ut som det stemmer.
På You+Nissan når jeg går på garsje kommer det opp feilkode US1.

Jeg har også prøvt å kontakte Nissan, men klarer ikke å komme gjennom.
Når jeg ringer sier de: trykk 1 for veihjelp, 2 for annet. Dette går bare i repeat uansett hva jeg velger. Så vet ikke hva mer jeg kan gjøre..

Hadde hatt veldig bruk for denne appen, så om noen har noe forslag sette jeg stor pris på det.
Nissan leaf Nordic 2017

CastorFiber

Nå fikk ikke jeg hjelp av forhandler, så med forbehold om at jeg ikke vet hva som foregikk der, så måtte jeg gjøre følgende før jeg fikk tilgang:
-Ringe Nissan support-tjeneste. Oppgi rammenummer på bilen fra vognkort, samt serienummer på motor. Da "låste" supportpersonen opp tilgangen til bilen.

Aner ikke om dette er til hjelp, men håper det. :)

sylwester

Siden du har kjøpt ny bil så syns jeg forhandler kan hjelpe deg med å sette dette opp hvis ikke Nissan klarer å ta telefonen.

Alternativt kan du forsøke å sende en epost til norway@nissan-services.eu og spørre og husk å ta med rammenummer og bilde av vognkort slik at du verifiserer at du er ny eier og muligens hvilken epostadresse du har på Nissan+you.  Da jeg kjøpte min brukte måtte jeg ha hjelp av de til å fjerne gammel eier og det måtte gjøre via den epostadressen der.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

DreEco

Takk for forslag! :)
Jeg kom endelig gjennom hos Nissan og det hadde blitt litt surr i hvordan bilen kobler seg til Connect. Så blir sendt til teknisk å håper de for finset det knne. Ett par dager
Nissan leaf Nordic 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA