Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?

Startet av Daniel80, mandag 18. september 2017, klokken 13:51

« forrige - neste »

Radon

Me henta ut bilen vår 27.12. Og eg ga de beskjed flere ganger om at vi ville ha tilbakebetalt depositum (dvs ha fullfinansiering). Men dette klarte Tesla å rote til slik at når eg fikk første faktura fra DNB var depositumet trukket fra der. DNB sider de ikke kan gjøre noe og Tesla vil ikke gi oss noen form for kompensasjon. Eg er veldig missfornøyd med hvordan Tesla har håndtert denne saken.
Når og hvordan ga dere beskjed til Tesla at dere ville ha depositumet tilbakebetalt?

oleredv

Sitat fra: oleredv på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:43
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:41
Sitat fra: sfinxern på fredag 26. januar 2018, klokken 09:30
Hentet ut bil 5. desember. Har enda ikke fått tilbake depositumet. Snart gått 2 mnd nå :o!

Hæ?
Fekk mail frå delivery denne veka der dei bad om iban og swift/bic og då sa dei det ville ta 1-4 veker før pengane er på konto.
Pengar på konto ei veke etter at eg sendte over betalingsinfo.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

oleredv

Sitat fra: Radon på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:06
Me henta ut bilen vår 27.12. Og eg ga de beskjed flere ganger om at vi ville ha tilbakebetalt depositum (dvs ha fullfinansiering). Men dette klarte Tesla å rote til slik at når eg fikk første faktura fra DNB var depositumet trukket fra der. DNB sider de ikke kan gjøre noe og Tesla vil ikke gi oss noen form for kompensasjon. Eg er veldig missfornøyd med hvordan Tesla har håndtert denne saken.
Når og hvordan ga dere beskjed til Tesla at dere ville ha depositumet tilbakebetalt?
Eg ga beskjed til delivery noken veker før bilen blei levert. Fekk kredittnota på beløpet eit par dager før bilen blei henta. Sjekka også at beløpet var korrekt når eg signerte lånepapira ved uthenting av bil.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

olavxxx

Jeg ringte de i går, skulle ikke ha ut dep. Men så på papirene fra dnb at dep ikke var gått på lånet.  Tok ca 5 minutter før han på tlf skjønte hva jeg mente

sfinxern

Gått 3mnd siden jeg hentet bilen og fortsatt ikke sett noe til mitt depositum. Begynner å bli litt irriterende selv om det ikke er snakk om et altfor stort beløp.. >:(.

Har prøvd å få kontakt med Tesla flere ganger. Og har vært på salgspersonen min som har sjekket opp. Fikk tilbakemelding 17. februar at overførsel skulle ha vært gjort. Dobbeltsjekket at det var korrekt IBAN også. Men fremdeles ikke sett noe til det.

Begynner å bli litt flaut dette. Hvor går man for å få fortgang i dette?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA