Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regenerering

Startet av Birdstone, mandag 18. september 2017, klokken 12:37

« forrige - neste »

tuono

#15
Regenerering slår inn både under hastighetsreduksjon/i nedoverbakker under kjøring med automatisk fartsholder og ved "normal" bremsing. Dette selv om graden av regenerering er satt til 0 (trilling).

Så kan man diskutere opp og ned hvorvidt mer eller mindre aktiv bruk av trilling/forskjellige nivåer av regenerering har noe for seg. Det kommer nok mye an på topografi og veiforhold. Mange av oss beveger oss til tider langt unna riks-, europa- eller motorveinettet. Min erfaring etter +25 000 kilometer i denne bilen er at det kan ha sin misjon.
Det fine med Ionic vs VW er at koreanerne har plassert kontrollerne for regenerering der de hører hjemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA