Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium or No Premium...

Startet av teslashrink, mandag 18. september 2017, klokken 09:52

« forrige - neste »

morpheos

Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.

geear

Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
Kanskje ikke så merkelig at folk ser rart på deg hvis du tar med deg to fulle bæreposer inn til forsetene?  ;D

Kmellioli

Har noen dager på meg til bestillingen låses. Er veldig i tvil om jeg skal gå for premium. Det er først og fremst lyd det står på. Er det noen som har hørt på TMS med og uten premium anlegg? Og hva er greia med dørene? Tror jeg har gått glipp av noe der.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Kmellioli på lørdag 30. september 2017, klokken 16:08
Har noen dager på meg til bestillingen låses. Er veldig i tvil om jeg skal gå for premium. Det er først og fremst lyd det står på. Er det noen som har hørt på TMS med og uten premium anlegg? Og hva er greia med dørene? Tror jeg har gått glipp av noe der.

Hvis du er veldig opptatt av lyd, vil TMS uten hi-fi lyd være en skuffelse. Dersom du har pengene, kjør på med premium pakken.

geear

Sitat fra: Kmellioli på lørdag 30. september 2017, klokken 16:08
Har noen dager på meg til bestillingen låses. Er veldig i tvil om jeg skal gå for premium. Det er først og fremst lyd det står på. Er det noen som har hørt på TMS med og uten premium anlegg? Og hva er greia med dørene? Tror jeg har gått glipp av noe der.
Denne tråden handler om Model X, og der får man selvpresenterende førerdør med i premiumpakken, altså at den åpner seg selv når man nærmer seg med keyfob i lomma. Det gjelder ikke S.

Kmellioli

Stemmer det ja. Husker døra skvatt opp da fruen og jeg skulle bytte plass ved prøvekjøring av X. Skremte vettet av en syklist som kom opp på siden av bilen. Stakkaren nærmest hoppet en halvmeter sidelengs.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

nie

Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
Har hatt bilen i fem dager og kan ikke si at jeg angrer på at jeg droppet Premium. Lyden er vesentlig bedre enn i min gamle (S85D) og dørene er fancy nok som de er ved at de åpner seg selv bare jeg trykker på dørhåndtaket. Har jeg handleposer så legges de i bagasjerommet.

Halve parkeringsplassen ser på meg men det er fordi jeg har slik rød og fin bil mens 90% av X-ene i Norge er nyanser av grått  :) :)

Norse_Hansen

Sitat fra: nie på mandag 02. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
Har hatt bilen i fem dager og kan ikke si at jeg angrer på at jeg droppet Premium. Lyden er vesentlig bedre enn i min gamle (S85D) og dørene er fancy nok som de er ved at de åpner seg selv bare jeg trykker på dørhåndtaket. Har jeg handleposer så legges de i bagasjerommet.

Halve parkeringsplassen ser på meg men det er fordi jeg har slik rød og fin bil mens 90% av X-ene i Norge er nyanser av grått  :) :)

Hei.
Har du fått med "adaptive lys" (3 ekstra lysdioder helt oppe mot panseret som lyser når du rygger eller svinger på rattet) eller er du også en del av de som har fått uten dette?

Er en del styr rundt dette for tiden på TMC. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/another-tesla-screw-up-three-position-dynamic-led-turning-light.98457/

nie

Sitat fra: Norse_Hansen på mandag 02. oktober 2017, klokken 09:17
Sitat fra: nie på mandag 02. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
Har hatt bilen i fem dager og kan ikke si at jeg angrer på at jeg droppet Premium. Lyden er vesentlig bedre enn i min gamle (S85D) og dørene er fancy nok som de er ved at de åpner seg selv bare jeg trykker på dørhåndtaket. Har jeg handleposer så legges de i bagasjerommet.

Halve parkeringsplassen ser på meg men det er fordi jeg har slik rød og fin bil mens 90% av X-ene i Norge er nyanser av grått  :) :)

Hei.
Har du fått med "adaptive lys" (3 ekstra lysdioder helt oppe mot panseret som lyser når du rygger eller svinger på rattet) eller er du også en del av de som har fått uten dette?

Er en del styr rundt dette for tiden på TMC. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/another-tesla-screw-up-three-position-dynamic-led-turning-light.98457/
Nei, ser ikke ut for at jeg har fått adaptive lys.
Ble dette standard tidlig i juli eller skjedde dette i endringen som kom i månedsskiftet juli/august ?


morpheos

Etter litt mer tid med de selvpresenterende dørene, så er de fremdeles veldig kjekke, men begynner å bli litt lei av at de popper opp når jeg egentlig ikke vil at de skal poppe opp. Mistenker at dette er en "feature" som blir slått av snart..

spirrevipp

Jeg angrer på at jeg ikke tok med premium, men jeg bestilte før pakkene ble slått sammen og da var premium for drøyt priset - skulle ventet en uke med å bestille... Selvpresenterende dører hadde jeg skrudd av uansett, men skulle gjerne hatt HEPA + lys.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

andreas.henrik

Sitat fra: spirrevipp på mandag 02. oktober 2017, klokken 16:01
Jeg angrer på at jeg ikke tok med premium, men jeg bestilte før pakkene ble slått sammen og da var premium for drøyt priset - skulle ventet en uke med å bestille... Selvpresenterende dører hadde jeg skrudd av uansett, men skulle gjerne hatt HEPA + lys.
Lys?


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: spirrevipp på mandag 02. oktober 2017, klokken 16:01
Jeg angrer på at jeg ikke tok med premium, men jeg bestilte før pakkene ble slått sammen og da var premium for drøyt priset - skulle ventet en uke med å bestille... Selvpresenterende dører hadde jeg skrudd av uansett, men skulle gjerne hatt HEPA + lys.
Det er ingen lys i premium nå, alt som har med lys å gjøre er standard. Premium er hepa/bio, lyd, selvpres. dører, vinterpakke..

geear

Sitat fra: nie på mandag 02. oktober 2017, klokken 10:28
Sitat fra: Norse_Hansen på mandag 02. oktober 2017, klokken 09:17
Sitat fra: nie på mandag 02. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
Har hatt bilen i fem dager og kan ikke si at jeg angrer på at jeg droppet Premium. Lyden er vesentlig bedre enn i min gamle (S85D) og dørene er fancy nok som de er ved at de åpner seg selv bare jeg trykker på dørhåndtaket. Har jeg handleposer så legges de i bagasjerommet.

Halve parkeringsplassen ser på meg men det er fordi jeg har slik rød og fin bil mens 90% av X-ene i Norge er nyanser av grått  :) :)

Hei.
Har du fått med "adaptive lys" (3 ekstra lysdioder helt oppe mot panseret som lyser når du rygger eller svinger på rattet) eller er du også en del av de som har fått uten dette?

Er en del styr rundt dette for tiden på TMC. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/another-tesla-screw-up-three-position-dynamic-led-turning-light.98457/
Nei, ser ikke ut for at jeg har fått adaptive lys.
Ble dette standard tidlig i juli eller skjedde dette i endringen som kom i månedsskiftet juli/august ?
Bekymringsverdig! Det skal være standardutstyr nå!

mthoring

Ser ut som adaptive hovedlys fortsatt kun er inkludert når man velger premiumpakken. Det som er inkludert i standardutgaven er "3 posisjon dynamisk led *tåkelys*".

----
Fra TMC forum:

So, I have received clarification from my Service Center. My car is configured and built correctly.

Basically, as of the most recent configuration changes, the three-position dynamic LED turning lights ( within fog lights) are standard. The full LED adaptive headlamps with 14 three-position LED dynamic turning lights (within headlamps) are not standard and are still part of the Premium Upgrades Package (even though it doesn't mention them anymore).

The three-position refers to left, center, and right positions, not 3 LED positions. When turning left the left fog light LED turns on, when center both are off, and when turning right, the right fog light LED turns on.

In a nutshell:

Before Configuration Update:
PUP: Dynamic LED Fog Lamps & Dynamic LED Headlamps
Non-PUP: No Dynamic Features

After Configuration Update:
PUP: Dynamic LED Fog Lamps & Dynamic LED Headlamps
Non-PUP: Dynamic LED Fog Lamps

As I somewhat expected, what is now standard on the post July based model is the rather weak fog light based dynamic cornering LED light, that turns on as you turn into it. The fancier Adaptive 14 LED dynamic turning lights on the headlamp assembly, with the option to turn on or off, is NOT standard.

I'll leave it to the forum to debate Tesla's poor use of the same feature name to describe essentially two different features, essentially resulting in unnecessary confusion and grief for many folks.

Kilde: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2327316/
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA