Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen

Startet av Toalmar, søndag 17. september 2017, klokken 16:44

« forrige - neste »

Toalmar

Hvordan blir bilen?
Blir den lik GLC F-cell eller blir den lik Konseptutgaven?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bmw2002

F-Cell er vel basert på dagens GLC. EQ C blir en helt ny plattform så den likner nok ikke dagens GLC. Men vil tro den blir noe tonet ned fra konseptutgaven.

Daimler

Nå har selvsagt Auto Motor und Sport fått med seg at vi er først i verden:

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html

For de som kan litt tysk står det mer å lese, blant annet om batterikapasitet på opptil 110 kWh og hurtiglading (10 mil på 5 minutter med 300 kW). Men hva som er en beskrivelse av Concept EQ og hva som gjelder EQ C kommer ikke helt tydelig frem. Kamera istedenfor speil vil i hvertfall kreve ny godkjenning.

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Megaoctane


brako79

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Tor Ping

I følge artikkelen:

Bilen på bildene er en SUV som i størrelse ligger et sted mellom GLE og GLS – ikke ulikt Audi e-tron som nylig var på Norgesbesøk, og i så fall et nummer eller to større enn Jaguar I-Pace som flere nå er i ferd med å skrive kontrakt på.

Det er mulig de har rett men jeg synes ikke den ser så stor ut. Nå er det vel sagt at EQC skal bli noe større en GLC.

snoemann

Jeg forventet meg at den skulle bli nærmere i-pace i størrelse enn e-tron ... ellers synes jeg det panseret der er utrolig langt. Lurer på hva bruksområdet er... motor? Frunk??  Håper på det sistnevnte
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017


Knut Røe

Hva tror man om denne, blir det stort avvik fra dagens GLC? Eller mer som en bror antagelig.

Toalmar

Da er det bare kort tid før vi forhåpentlig får ett svar på hvordan denne bilen blir.
Utstillingen i Geneve starter allerede 8. mars
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Trond.m

Veldig spennende  :+1:
Har reservasjonsnummer 136 og har planlagt å dra på Genève Motor Show 13.3   :)

Elbildilla

Ny video av kamuflert EQC i trafikken:

https://www.youtube.com/watch?v=NGUFNCJ5mJA

Artikkel som viser noen spionbilder:
https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/mercedes-benz-eq-2018s-new-electric-crossover-steps-out/

Om man ser bort fra kamuflasjen, ser den jo ut til å ha samme form og proposjoner som konseptbilen. Er jo ganske GLC'ish utvendig hvis man ser bort fra grillen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA