Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer det en generasjon plug-ins med 7-8 mil+ elektrisk rekkevidde?

Startet av ludwig_holberg, lørdag 16. september 2017, klokken 21:45

« forrige - neste »

ludwig_holberg

Mtp økning i energitetthet på batterier som nå de rene elbiler har fått, burde det ligge til rette for dobling av den elektriske rekkevidden på XC90, Q7 osv. Men kommer det til å skje? Og blir det isåfall bare et unødvendig mellomledd på vei mot helelektrisk?


Fagasstraps.com

Polestar 1 har sikker 15mil rekkevidde NEDC... Og sikkert priset til 100000-200000kr over vanlig S90, så to dørs bil til 700.000kr Bilen blir nok som Opel GT var for Opel bare i premium klassen.

Men Outlander Phev 2019 blir solgt på liste hos Motor-Forum, kunne love dobbel rekkevidde. +10mil. Blir nok solgt mange fler enn stakkars Polestar 1 som blir en Concept to Road bil. Akkurat som Roadster var.


Aass_Bayer

Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 16. september 2017, klokken 21:45
Mtp økning i energitetthet på batterier som nå de rene elbiler har fått, burde det ligge til rette for dobling av den elektriske rekkevidden på XC90, Q7 osv. Men kommer det til å skje? Og blir det isåfall bare et unødvendig mellomledd på vei mot helelektrisk?

Det som er litt underlig synes jeg, er at Chevy lanserte dette for 6 år siden. Chevrolet Volt, som har 8 mil rekkevidde på sommeren (5 vinter).
Den heter Opel Ampera i Europa.

Derfor litt skuffet over alle plug in hybridene de siste år som ofte har 5 mil sommer...

Volt/Ampera er desverre uaktuell for meg med 3 barn (bilen har bare 4 seter).

Det jeg sitter og venter litt på er en bil a la Tesla X, men med 15-20 mil rekkevidde el, samt bensin rekkeviddeforlenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA