Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter

Startet av jokke, lørdag 16. september 2017, klokken 21:21

« forrige - neste »

jokke

Hva ville dere valgt, flermønstret svart som er inkludert i prisen  eller premium svarte seter/interiør til 27200kr ?

spirrevipp

Jeg gikk for flermønstret svart. Har bare sett setene gjennom bilvindu dog, men hørt mye skryt. Kanskje jeg ville vurdert det litt nøyere hvis jeg skulle flesket til med en X100.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Så disse hos Tesla i dag. Var kjempefine

...

Valgte også flermønstret tekstil/delskinn etter å ha sett de. Synes de ser veldig bra ut, bedre enn premium vegan-skinnet IMO.


Mc_Herreington

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 16. september 2017, klokken 21:44
Jeg gikk for flermønstret svart. Har bare sett setene gjennom bilvindu dog, men hørt mye skryt. Kanskje jeg ville vurdert det litt nøyere hvis jeg skulle flesket til med en X100.

Kjøpte de til x100.... ;D
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Øggen

Hadde absolutt bestillt delskinn om det ikkje va for at det da følge med dei blanke pianolakk-lignende- finger og fettmerke listene i interiøret. Karbon e no option her i huset.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

jkirkebo

Sitat fra: jokke på lørdag 16. september 2017, klokken 21:21
Hva ville dere valgt, flermønstret svart som er inkludert i prisen  eller premium svarte seter/interiør til 27200kr ?

Standardinteriør. Hvorfor betale en masse ekstra for seter som er klammere og glattere enn standardinteriøret?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

olavxxx

Sitat fra: Øggen på søndag 17. september 2017, klokken 00:51
Hadde absolutt bestillt delskinn om det ikkje va for at det da følge med dei blanke pianolakk-lignende- finger og fettmerke listene i interiøret. Karbon e no option her i huset.
Du kunne jo foliert panelene :P
Men jeg gikk selv for ultrahvite seter, selv om jeg synes tekstilsetene var fine og ser nice ut.

jokke

Hvordan er tekstilsetene å holde rene i forhold til vegan?

Red_Harvest

#9
Sitat fra: jkirkebo på søndag 17. september 2017, klokken 08:38
Sitat fra: jokke på lørdag 16. september 2017, klokken 21:21
Hva ville dere valgt, flermønstret svart som er inkludert i prisen  eller premium svarte seter/interiør til 27200kr ?

Standardinteriør. Hvorfor betale en masse ekstra for seter som er klammere og glattere enn standardinteriøret?

Fordi de ser bedre ut (gir en mer eksklusiv finish), er mer komfortable og på samme tid lettere å vedlikeholde.

Blir for dumt å rettferdiggjøre egne valg, når det er en faktisk grunn til at ting koster mer.

Men om man mener at det ikke er verdt pengene og går for alternativet, så er det helt greit, men det er en subjektiv vurdering. Begge deler er uansett fint og passer bilen bra! :)

Red_Harvest

Sitat fra: jokke på søndag 17. september 2017, klokken 16:37
Hvordan er tekstilsetene å holde rene i forhold til vegan?

Generelt vil jeg anbefale å impregnere tekstilseter. Da blir det betydelig enklere å holde rent... og etter noen år er det bare å sørge for rens, og det vil se bra ut. Dette gjelder ikke bare Tesla...

olavxxx

Sitat fra: jokke på søndag 17. september 2017, klokken 16:37
Hvordan er tekstilsetene å holde rene i forhold til vegan?
På generelt basis vil det jo alltid være noe støv og søl inni en bil, har man da vanntette seter, kan man vaske over med wipes (som kan ligge i bilen). Sitter man seg på en sjokolade i et stoffsete, er det ingen krise. Man kan fint skrape av det verste og så vaske / tørke med en varm klut.

Men man bør på samme måte som stoffsofaen sin hjemme - behandle stoffsetene med tekstilbehandlingskit. Man får kjøpt kit med rens, impregnering osv. (følger ofte med svamp og mikrofiberklut også).

DrNox

Er det noen som har hørt om hund i bilen med tekstilsetene? Er redd hundehår krever vegansetene.
Hadde vært fint å spart nesten 30k på setetrekk!
Synes de hvite vegansetene gjør bilen mer eksklusiv, men som sagt over, et personlig valg.

jokke

Er det bare setene som er annerledes ved valg av premium interiør?
Hva med dørtrekk, midtkonsoll osv?

olavxxx

Sitat fra: DrNox på søndag 17. september 2017, klokken 18:36
Er det noen som har hørt om hund i bilen med tekstilsetene? Er redd hundehår krever vegansetene.
Hadde vært fint å spart nesten 30k på setetrekk!
Synes de hvite vegansetene gjør bilen mer eksklusiv, men som sagt over, et personlig valg.
Blir litt både og med veganerseter og hund:
1) lettere å vaske/rengjøre
2) hundeklør på stor hund kan i teorien lage revner i "skinnet"

Jeg ville valgt veganerskinn da og lagt et teppe over for å beskytte mot klør.
Litt kjedelig å få lukten av våt hund i stoffseter :-P Når jeg hadde hund selv, hadde jeg en bil med falsk skinn. Det var ganske nice å bare vaske ut av bilen, blir fort sand/grus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA