Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

Ebe

Sitat fra: Leaf1Kris på onsdag 28. mars 2018, klokken 09:42
Så da blir det fort 340-350k for en 7-seter med vinterhjul?

Vår 7 seter grey metallic, med 3-bøyle lastestativ, parkeringssensor foran og bak (~6k), gummimatte og underbehandling kom på 322k ferdig levert, uten vinterhjul. Tror man skal klare å få vinterhjul til 10k på denne bilen. De skulle ha 16k for dette hos Nissan.

Det er ikke rare utstyret man kan velge på denne bilen. Så en standard 7-seter begynner på ca. 310.000 + vinterhjul.

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Leaf1Kris

Sitat fra: kaiat på onsdag 28. mars 2018, klokken 22:25
Dette er vel den letteste hengeren jeg har sett med kun 60 kg egenvekt: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195

Kan nesten ha med en vaskemaskin da ;-)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Et par tyskere prøvekjører 40 kWh varebilversjonen. Et par ting jeg stusser litt på, de sier at 0-100 går på 8 sekunder (3:48), samt at den beviselig går i 135 km/t (5:22). I prislista jeg lastet ned så står det 0-100 på 14 sek samt 123 km/t toppfart. Kan det være forskjell på norske og tyske modeller?


https://m.youtube.com/watch?v=-sN8GMNQ1bI
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Tipper det er trykkfeil. Neppe at bilen leveres med ulike motorer.
De sier i filmen at den den har 110 PS, men må være forsnakkelse, det må være 110kW.
For ut av "datafangst" fra filmen, og andre Youtubes på Gen 1 og 2.0 Leaf så må den ha 110kW motor for å aksellerere bedre enn førstegenerasjons Leaf.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

Det gir jo et håp om at de har byttet motor også.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Kan virke som om 40 kWh versjonen er utstyrt med strømuttak som kan belastes med opptil 1500W. Se her: https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-36a71146ed04eaba0f0dff94b50a4566-180419-01-e

«Power Plug is now standard equipment in all models.»

Når dette står på newsroom.nissan-global.com så er det vel nærliggende å tenke at det ikke bare gjelder Japan?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

pudderjagar

Kva er powerplugg? Er det sigarettuttaket?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

tomrh

På japanske 24 kWh modeller fås det som ekstrautstyr et 100V 60Hz AC uttak fra en inverter koblet til hovedbatteriet. Uttaket kalles «power plug».

Jeg forstod nyheten slik at det nå blir standard med en onboard inverter med strømuttak på alle modeller, og at dette ene power plug uttaket kan belastes med 1000W. Men også at det tilsammen kan belastes 1500W fordelt på «to uttak» uten at det er angitt hva det andre er.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Selges "kit" for Leaf som gjør samme:
http://www.evextend.com/docs/EVEX-1000L.pdf

Finnes dokumenterte historier på nettet fra USA at folk som har mistet strømmen i uvær har driftet kjøleskap via montering av inverter på 12V batteriet.
DC-DC lader på Leaf leverer 135A, 1650W, så en inverter på 1kW skulle gå fint.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

THE

Sitat fra: hsa77 på søndag 18. mars 2018, klokken 19:50
Sitat fra: tomrh på søndag 18. mars 2018, klokken 16:44
Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Nissan markedsfører omtrent utelukkende Leaf, kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for Evalia. Litt rart ettersom Leaf må konkurrere med en mengde andre biler mens Evalia i praksis er alene i sitt segment.

Hvis det også er slik at eNV200 har batterikjøling, så får man vel raskere reisetid på langtur med 40kWh eNV200 enn med 40 kWh Leaf pga. mye høyere ladehastighet på eNV200? Stor forskjell på 40-45 kW på hver eneste hurtiglading i stedet for 15-25 kW som Leaf tydeligvis har f.o.m. 2. hurtiglading på samme tur.

Er ikke i tvil om at jeg hadde kjøpt eNV200 i stedet for Leaf selv i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ebe

Sitat fra: tomrh på mandag 21. mai 2018, klokken 23:07
Kan virke som om 40 kWh versjonen er utstyrt med strømuttak som kan belastes med opptil 1500W. Se her: https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-36a71146ed04eaba0f0dff94b50a4566-180419-01-e

«Power Plug is now standard equipment in all models.»

Når dette står på newsroom.nissan-global.com så er det vel nærliggende å tenke at det ikke bare gjelder Japan?

I utgangspunktet ja, hele verden. Men hele artikkelen gjelder lanseringen i Japan, så spørs om vi får den muligheten her i Europa eller Norge...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.


Ebe

Det er nå vi angrer på at vi ikke valgte hvit som farge, og kunne fått den før sommeren?  :laugh:
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

MrBacardi

De første bilene har nå blitt utlevert til kunder i Norge, feks denne til 'Spiskammerset':
SitatI dag hentet vi ut et av Norges første Nissan E-NV200 40kwt. Elektrisk varebil⚡️ Denne ser du snart levere en catering nær deg #nissannv200 #birgernhaug #miljø #elbil #catering #spiskammerset  @ Ski, Norway
https://twitter.com/spiskammerset/status/1002164332380262400
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA