Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

odahle

Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Ebe

Den stryker nok med glans på moderne sikkerhetssystemer, ja. Mens selve kollisjonstestene er ikke helt krise tror jeg, sammenlignet med biler i samme segment fra samme årstall.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Sitat fra: odahle på fredag 13. oktober 2017, klokken 08:50
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.

Elbilvarianten er testet den også, til samme resultat: https://cdn.euroncap.com/media/4731/euroncap_nissan_e-nv200_evalia_2014_3stars.pdf

Det skorter litt på sikkerhetssystemer og fotgjengerbeskyttelse, ellers er det sånn tålelig greitt. En sånn bil kan være et greitt alternativ til en eldre fossil flerbruksbil, og da blir nok e-NV200 et sikrere alternativ.

Jeg har selv en eldre flerbruksbil som fikk fem stjerner i 2003, men det var den gang da. Da kan det godt være at en bil som fikk tre stjerner i 2014 er en sikrere bil.

Andy Dufresne

E-NV200 kom vesentlig bedre ut en fossil varianten, den havnet på samme antall stjerner som følge av endringer i poengsystemet. Altså vekting av eksempelvis sikkerhetssystemer.
Ser nærmere på resultatene har den fått 12.6 pts i front offset krasj noe som er betydelig mer en de 9.1 pts fossile varianten fikk. 
Største problem jeg ser med E-NV200's sikkerhet er manglende moderne aktive sikkerhet systemer samt dårlig whiplash beskyttelse.
Grunnet høyde og størrelse vil du sannsynligvis sitte tryggere i en E-NV200 en det du ville i en mindre 5 stjerners sedan ved en frontkollisjon.

Palpalpal

Hei alle sammen
Jeg planlegger å kjøpe Nissan e-nv200 når den kommer for salg med nytt batteri. Samtidig selger jeg dieselbilen, så da skal hele familien bruke elbil som eneste bil.
De tre forhandlerne jeg har pratet med, vet hverken når den nye e-nv200 kommer for salg eller hva salgsprisen blir.

Noen som har hørt noe om salgsstart og salgspris?

goggo

Jeg har snakket med 2 forskjellige forhandlere som begge sier noe sånt som at de "regner med" å få info med priser etc før jul, og at de "håper på" at de kan levere "til våren" :)

Men dette kan jo være bare ønsketenkning fra selgernes side, hvem vet...

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

brattbakke

Lokal forhandler her mente prisen ville bli ca 20k opp fra dagens modell slik at den havnet rett rundt 300k som 7-seter. Levering var vår/sommer. Står i grunnen og vurderer denne kontra nye leaf....
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

Palpalpal

Hei
Takk for svar begge to.
Dette var interessant.
Da håper vi å kunne bestille denne bilen før jul da! Levering før sommerferien passer fint.

Palpalpal

Hei,
Det ser ut til at prisen for ny e-nv200 blir omlag som eksisterende modell og salgsperioden begynner før nyttår. Det er ganske snart

Reodor

#39
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49101
Er ny e-nv200 markert som ny modell i motsetning til facelift.
Er det noen som har hørt om den får oppgradert førerstøtte på linje med ny Leaf?
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Ebe

Min forhandler har bare sagt større batteri, samme bil. Men de sier også damtidig at de vet lite om bilen.

Men jeg er generelt skrptisk til informasjon som kommer fra journalister, virker som de missforstår en del. Eller mangler kunnskapen som presenteres i slike artikler.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Håper bare de putter i varmepumpe.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Hansi

Er 40kWh-utgaven i salg i Norge nå?
Ingen info om det kommer 60kWh samtidig som Leaf 60kWh?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elekTrond

Jeg var nettopp inne og leste på specsa, og der står det kun om 24 kWh ...
Sitat fra: https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200/ytelse-batteri.html24 KWH OPPLADBAR ENERGI
Nissan eNV200-bilene har et avansert 24 kWh oppladbar litiumion-batteripakke som er designet for å levere ren, pålitelig strøm. Det  er halvparten av vekten og gir to ganger så mye energi som nikkel-metallhydrid-batteriene som brukes i hybridbiler. Energien lagres i 48 litiumion-moduler som passer godt i gulvet.
'13 Mjau

Ebe

Ikke i salg eller reservasjon ennå, annet enn evetuelle interesselister hos den enkelte forhandler. 24khw kan visstnok ikke bestilles lengre, men jeg tror ikke vi får se nye e-nv200 på veien før tidligst etter sommeren.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA