Skrevet av Emne: E-nv200 med 40 kwh  (Lest 2993 ganger)

odahle

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Sv: E-nv200 med 40 kwh
« Svar #30 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 08:50 »
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.
VW e-up! Bestilt 13.09.2013 - levert 09.01.2014 - solgt 05.02.2017. BMW i3 - bestilt 20.12.2016 - levert 06.02.2017.

Ebe

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 670
    • Vis profil
Sv: E-nv200 med 40 kwh
« Svar #31 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 15:49 »
Den stryker nok med glans på moderne sikkerhetssystemer, ja. Mens selve kollisjonstestene er ikke helt krise tror jeg, sammenlignet med biler i samme segment fra samme årstall.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 677
    • Vis profil
Sv: E-nv200 med 40 kwh
« Svar #32 på: lørdag 14. oktober 2017, klokken 07:19 »
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.

Elbilvarianten er testet den også, til samme resultat: https://cdn.euroncap.com/media/4731/euroncap_nissan_e-nv200_evalia_2014_3stars.pdf

Det skorter litt på sikkerhetssystemer og fotgjengerbeskyttelse, ellers er det sånn tålelig greitt. En sånn bil kan være et greitt alternativ til en eldre fossil flerbruksbil, og da blir nok e-NV200 et sikrere alternativ.

Jeg har selv en eldre flerbruksbil som fikk fem stjerner i 2003, men det var den gang da. Da kan det godt være at en bil som fikk tre stjerner i 2014 er en sikrere bil.

Andy Dufresne

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: E-nv200 med 40 kwh
« Svar #33 på: onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:40 »
E-NV200 kom vesentlig bedre ut en fossil varianten, den havnet på samme antall stjerner som følge av endringer i poengsystemet. Altså vekting av eksempelvis sikkerhetssystemer.
Ser nærmere på resultatene har den fått 12.6 pts i front offset krasj noe som er betydelig mer en de 9.1 pts fossile varianten fikk. 
Største problem jeg ser med E-NV200's sikkerhet er manglende moderne aktive sikkerhet systemer samt dårlig whiplash beskyttelse.
Grunnet høyde og størrelse vil du sannsynligvis sitte tryggere i en E-NV200 en det du ville i en mindre 5 stjerners sedan ved en frontkollisjon.