Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

Ebe

Evalia har alltid hatt temperaturstyring til batteripakka, tror jeg. Hvordan den fungerer vet jeg derimot ikke. Men kjører man mye i -15-30 grader, så hadde jeg nok vurdert å montere en luftvarmer i bilen.

Og bilen er dessverre fortsatt uten varmepumpe, av det jeg har fått av informasjon.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Er dessverre ingenting nytt tilført 40kWh utgaven utover tidligere e-NV200 annet enn større batteri og en mild oppgradering av "infotainment" som nå inkluderer DAB+.
Det betyr at varmepumpe fortsatt er fraværende og ingen av "godsakene" som følger med nye Leaf kommer e-NV200 til gode.

tomrh

Jeg regner med de viderefører den gamle modellen i alt, bare at batteristørrelsen er endret sammen med 7 kW innebygd lader. Utstyrsnivået vil da tilsvare 1. gen Leaf.

Det betyr at det vil finnes en «nødoppvarming» av batteriet som inntrer ved -25 grader mens den står tilkoblet strømnettet, dette for at batteriet ikke skal bli for kaldt til å kunne lades. Nå er det slik at for å oppnå -25 grader batteritemperatur så må utetemperaturen være mye kaldere og bilen må stå lenge uten å lades. Vi har aldri hatt lavere batteritemperatur enn -3 grader i vår Leaf selv om den har stått parkert i uisolert garasje natta over i -15 grader. Mens man lader vil det også utvikles varme.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: tomrh på søndag 11. februar 2018, klokken 11:20
Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Sant nok; synd de ikke lot dette komme kjøperne til gode med uendret pris/mer moderat økning av pris.

hsa77

Sitat fra: Finnøy på søndag 11. februar 2018, klokken 11:24
Sitat fra: tomrh på søndag 11. februar 2018, klokken 11:20
Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Sant nok; synd de ikke lot dette komme kjøperne til gode med uendret pris/mer moderat økning av pris.

Nissan og allianseparner Renault tjener i motsetning til mange av konkurrentene penger på elbilene sine, ulempen med det er at prisen går opp fra tid til annen. Konkurrentene selger biler med tap for å blidgjøre myndighetene og pynte på utslippstallene til bilparken sin - fint for dem som får tak i en subsidiert bil, dumt for alle andre som må vente i måneder og år på å få seg ny bil....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

pudderjagar

Er batteripakka lik i utforming. Kanskje da kjem mulighet for batteribytte på den gamle versjonen då.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

tomrh

Sikkert teknisk mulig men ikke sikkert det kommer til å tilbys av Nissan. Jfr https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37530.0
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

pudderjagar

Leste gjennom den tråden. Dette kan jo friste til å teste i garasjen. Var ikkje så vanskeleg berre eg får tak i batteri.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

tomrh

Noen som vet mer om når 5-seteren kan bestilles?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Svarer meg selv, nå er prislista for 40 kWh modellen oppdatert med 5-seter versjon også.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Har bestilt 5-seter nå, kostet 297.610 levert Stjørdal + omregistrering, metallic lakk, hengerfeste, lastestativ (2 stenger) og skvettlapper foran, så landet på ca. 322.000. Forventet levering i september. Kjøpte ikke med vinterhjul siden vi har et ekstra sett felger liggende.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

krl

Hva er godkjent hengervekt for 5-seter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA