Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

Palpalpal

Bekreftet fra sikre kilder at ny e-nv200 kommer for salg ila januar.

Prisen synes å bli ca kr 300.000 for syvseter.

Ebe

Oi, hvis det er tilfellet er det jo veldig bra! Nedte spørsmål er da leveringstidspunkt :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Hva kan være årsaken? Ville vel vært naturlig å satse først i det største europeiske elbilmarkedet?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

kaiat

http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49199

Elektriske varebiler har jo ikke tatt av på samme måte som de elektriske personbilene her i Norge ennå, og det kan finnes betydelige flåtekunder i disse europeiske landene som gjør at de prioriteres.

Gogs

Det står jo at det åpnes for ordre fra andre land om noen uker...
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

tomrh

Kan vel også være at norske biler trenger mer utstyr, tenker på vinterpakke, og at dette ikke er helt på plass enda? Håper jo at de leverer den med varmepumpe. (Står bare auto air conditioning i pressemeldingen, hva nå det betyr..)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Osloensis

Canada har vel minst like kalde vintre som Norge, med et lite unntak for sørvestlysten?
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

goggo

#53
Sitat fra: tomrh på søndag 07. januar 2018, klokken 19:40
Hva kan være årsaken? Ville vel vært naturlig å satse først i det største europeiske elbilmarkedet?

De vet vel at de vil få en enorm etterspørsel i Norge, og er kanskje ikke klar med de produksjonsvolumene som skal til ennå. De vil kanskje unngå at den blir enda en "ventelistebil"...

Denne kommer jo til å bli enormt populær, både som varebil og Taxi/familiebil. Med 40 KWh og Chademolading så finnes det jo absolutt ingen konkurrenter. Den kan komme til å selge like mye som nye Leaf hvis prisen blir god og de bare klarer å levere.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ebe

Sjekket forresten hva den nye modellen ligger på i pris nå ved lansering i Tyskland, og det er ca. € 37.300,-. I denne summen ligger den er "Nissan elektrisk rabatt" (lanseringstilbud?) på ca. € 2.400,-. Slik jeg tolker det er da normal pris på den nye modellen € 39.700,-.

Til sammenligning ligger utgående modell på ca. € 39.100,-. Så vi snakker om en lanseringspris som er ganske identisk med dagens prisnivå på utgående modell. Det er jo gode nyheter!


PS. Ta høyde for en litt rusten tyskforståelse, men noen kan kanskje bekrefte dette? :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Osloensis på søndag 07. januar 2018, klokken 23:22
Canada har vel minst like kalde vintre som Norge, med et lite unntak for sørvestlysten?
Blir enda ikke solgt i Nord-Amerika (og området på sørvestkysten i Canada: Vancouver, Vancouver Island kan ha kalde kystvintre slik som Norge; ingen gulfstrøm der)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Ebe på tirsdag 09. januar 2018, klokken 16:45
Sjekket forresten hva den nye modellen ligger på i pris nå ved lansering i Tyskland, og det er ca. € 37.300,-. I denne summen ligger den er "Nissan elektrisk rabatt" (lanseringstilbud?) på ca. € 2.400,-. Slik jeg tolker det er da normal pris på den nye modellen € 39.700,-.

Til sammenligning ligger utgående modell på ca. € 39.100,-. Så vi snakker om en lanseringspris som er ganske identisk med dagens prisnivå på utgående modell. Det er jo gode nyheter!

PS. Ta høyde for en litt rusten tyskforståelse, men noen kan kanskje bekrefte dette? :)
Hyggelig hvis det blir slik, men prising i Norge kan være helt annerledes med høyere avanse fra Nissan importøren i forhold til mange andre europeiske land. Ser vi på utgående Leaf modell er dette hovedgrunn til at parallellimport av Leaf er så populær med sin betydelig lavere pris.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Reodor

2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Palpalpal

Reodor: takk for info. Lovende pris.
Nå håper jeg at Nissan snart oppdaterer hjemmesidene snart med ny prisliste og bestillingsmuligheter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA