Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

hsa77

Jeg la inn tilhenger UK 8815 og EK 24568 i appen "bil og henger" - da fikk jeg nei med klasse B, og ja med førerkort klasse BE, da med makslast 50kg på hengeren. Har man klasse B klarer man da ikke beregne hvor tungt 50kg er.... Men dersom hengeren har tillatt totalvekt på maks 750kg kan jeg plutselig beregne tyngden av lasten og ta hensyn til den.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

pudderjagar

Bare vær ops på at da er tillatt totalvekt som gjelder hvis du skal trekke henger opp til 750 kg. Altså kan du ikkje trekke ein tom henger sjøl om egenvekten på den er under 750kg.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hsa77

Sitat fra: pudderjagar på søndag 18. mars 2018, klokken 10:26
Bare vær ops på at da er tillatt totalvekt som gjelder hvis du skal trekke henger opp til 750 kg. Altså kan du ikkje trekke ein tom henger sjøl om egenvekten på den er under 750kg.
Du mener kanskje henger registrert for tillatt totalvekt over 750kg?

Jeg la inn JK 9675 i appen, en henger registrert for 750kg, den har jeg med klasse B lov å trekke med EK 24568. Siden egenvekten på hengeren er 180kg, kan jeg ta med 250kg last. Nå har jeg altså lov til å beregne aktuell totalvekt, men er hengeren registrert for tillatt totalvekt over 750kg kan jeg plutselig ikke regne lenger og må anta at hengeren er fullastet - forstå det den som vil....

Appen "bil og henger" er redningen her, bare vær obs på at uten å legge inn regnr på både bil og henger kan du bli lurt.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tomrh

Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hsa77

Sitat fra: tomrh på søndag 18. mars 2018, klokken 16:44
Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Nissan markedsfører omtrent utelukkende Leaf, kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for Evalia. Litt rart ettersom Leaf må konkurrere med en mengde andre biler mens Evalia i praksis er alene i sitt segment.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tomrh

http://m.wardsauto.com/industry/nissan-pulls-pulsar-production-spanish-plant
Sitat
..expectations for the eNV200 are not high, despite the introduction of a bigger battery.
De forventer visst ikke å selge mange env200, men enig med deg, de kan godt prøve mye hardere!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hsa77

De har ikke engang funnet plass til å annonsere for eNV200 på forsiden til Nissan.no - når de ikke engang prøver litt hardere i elbillandet Norge kan de ikke være skuffet over dårlig salg...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

tomrh

Tok opp temaet med bilselgeren som solgte evalia til oss. Han sa at det kommer en reklamekampanje i april-mai samtidig med at de mottar demobiler. Fokuset nå er på Leaf, jeg forstod ham slik at det er mer enn nok å gjøre...
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tomrh

Da gikk vår i bestilling
- 5-seter
- Silver metallic lakk
- Hengerfeste m/7-polet kontakt
- Lastestativ 2 stenger
- Skvettlapper foran
(*Ikke* vinterhjul)

totalt 322.680 inkl reg.avgift, leveres sept/okt
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Supermann

Problemet er prisen. 300k ble jeg forespeilet for en 2seter med hengerfeste ferdig på veien. Det er 50k for mye.

Leaf1Kris

Sitat fra: tomrh på tirsdag 20. mars 2018, klokken 10:46
Da gikk vår i bestilling
- 5-seter
- Silver metallic lakk
- Hengerfeste m/7-polet kontakt
- Lastestativ 2 stenger
- Skvettlapper foran
(*Ikke* vinterhjul)

totalt 322.680 inkl reg.avgift, leveres sept/okt

Så da blir det fort 340-350k for en 7-seter med vinterhjul? De fleste vil nok velge Leaf'n om de ikke absolut trenger plassen. Mer utstyr, lengre rekkevidde  og en del lavere pris er hardt å konkurrere med.

Får håpe den kommer med 60kwh batteriet, større motor og hengerkapasitet etterhvert.


tomrh

Den konkurrerer vel ikke mot Leaf & co men er unik i sitt segment. Så langt den eneste elektriske 7-seteren som også kan ta taklast, noe Tesla X ikke kan pga dørene (og S har bare to ekstra barneseter). Og så koster den halvparten av Tesla X. Den er også eneste 5-seter som kombinerer både hengerfeste, taklast og hurtiglading. (Kangoo har ikke hurtiglading, X har ikke taklast). Man kan selvfølgelig kritisere brukbarheten av hengerfestet ift til tillatt vekt, men er nå der ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Leaf1Kris

Hjelper lite at den kan ha hengerfeste som 5 seter når tillatt vekt er så lav at den ikke kan trekke en tom henger.
Er selvsagt ikke direkte konkurrent til Leaf, men er nok en del av oss som kunne vurdert den/foretrukket den pga plassen om utstyr og rekkevidde var like bra.
Tesla X er jo 2-3 ganger prisen så er ikke noe de fleste kan tenke på engang.


tomrh

#133
Denne kan trekkes tom: ;)
https://gaupen.no/produkter/varehengere/f0720
Så kjører man lovlig på returen ihvertfall.
Finnes også en på 125 kg men uten bremser. Så kan man lovlig kjøre 25 kg hageavfall til gjenbrukstorget.

Personlig tror jeg ingen stopper og kontrollveier en kassebil med lett henger og noe småtteri. Er nok verstingene de er ute etter.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

kaiat

Dette er vel den letteste hengeren jeg har sett med kun 60 kg egenvekt: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA