Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-nv200 med 40 kwh

Startet av Palpalpal, lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

« forrige - neste »

Ladrab

Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

snoemann

Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

THE

Dette kan vel bli gjennombruddet for elektrisk framdrift på varebiler også? Med 40kWt batteri og hurtiglading vil nok E-NV200 dekke behovene til mange budfirma og håndverkere.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Olofm

Sitat fra: snoemann på lørdag 16. september 2017, klokken 21:43
Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)

Er det hengerfeste på nåværende e-nv200? Jeg har fortsatt til gode å se en slik med hengerfeste, men håper ny gen. får mulighet til hengerfeste.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Ebe

Ja, nyere modeller kan montere dette, dog med sterkt reduserte hengervekter.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

ksorlund

Fikk mail fra Nissan-forhandleren i dag. De har fått ordrestop i eksisterende e-NV200
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Knut Røe

Hva kan prisen bli for ny?
For de som klarer seg med dagens rekkevidde er ikke nåværende utgave noe dårlig kjøp heller.

ksorlund

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 19. september 2017, klokken 20:16
Hva kan prisen bli for ny?
For de som klarer seg med dagens rekkevidde er ikke nåværende utgave noe dårlig kjøp heller.

OBS! ren personlig gjetning. Dette er ikke noe jeg har hørt fra noe sted.
Ettersom forskjellen på e-NV200 og Leaf 24 med tilsvarende spesifikasjon er ca 50 000 gjetter jeg på at e-NV200 lander på rett over 300 000. Håper virkelig de putter ei varmepumpe inni den nye varianten.

Personlig droppet jeg å kjøpe ny e-NV200 24 og går for en brukt ca 100 000 lavere i pris. Må bare selge unna dieseldyret først.
2018 Peugeot Partner Tepee Electric
2016 Kia Soul EV Exclusive

Måkemannen

Sitat fra: Olofm på mandag 18. september 2017, klokken 12:51
Sitat fra: snoemann på lørdag 16. september 2017, klokken 21:43
Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)

Er det hengerfeste på nåværende e-nv200? Jeg har fortsatt til gode å se en slik med hengerfeste, men håper ny gen. får mulighet til hengerfeste.

Det er en tråd om det rett under her:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33371.0.html

tomrh

Dere som kjører 24 kWh-modellen, hva vil praktisk rekkevidde være om vinteren med 40 kWh batteri?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#11
Sitat fra: tomrh på søndag 01. oktober 2017, klokken 10:27
Dere som kjører 24 kWh-modellen, hva vil praktisk rekkevidde være om vinteren med 40 kWh batteri?

Har prøvd å gjette fram en rekkevidde basert på erfaringer med dagens eNV200:

år   Merke      Modell          Rekkevidde  anb.daglig  pendling  pendling  merknad      NEDC         
                                              lading     sommer  vinter 80%                           
_____________________________________________________________________________________________________ _
2014 Nissan     eNV200 Evalia (24)  113         80 %       86        69     estimert      170         
2018 Nissan     eNV200 Evalia (40)  189         80 %      143       115     estimert      283         


Se også denne for sammenlikning med andre elbiler:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html

Hvis disse verdiene ser ut til å holde stikk så regner jeg med at vi bytter ut vår nr 2 elbil med en Evalia 7s 40kWh når den kommer.

tomrh

Tenker også på det. Den må kunne ha et par kajakker på taket og trekke lett henger. Og klare 145 km til hytta hele året, uten å måtte hurtiglade underveis.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Ampera

Da blir det vel også den nye og sterkere motor på denne med 150 hk ...:) Kanskje en facelift også...:)

tomrh

Jeg har bestandig lurt på hva luftmotstandskoeffisienten er på denne bilen. Det var umulig å finne noe når jeg googlet env200, men fant specs for fossilvarianten NV200, og karosseriet er vel det samme. En oppgitt Cd på 0,31 er slett ikke ille, og forklarer kanskje også hvorfor 24 kWh versjonen ikke har så mye dårligere rekkevidde enn Leaf.

Lurer også på om 40 kWh er brutto eller netto?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA