Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk piggfrie

Startet av Stavanger, fredag 15. september 2017, klokken 17:09

« forrige - neste »

Stavanger

Hei! Hvilke piggfrie vinterdekk anbefales til Kia Soul EV? Jeg fikk anbefalt Falken Espia epzII (som jeg ikke finner noen tester på, kun fra 2009, men de har kommet med nye dekk etter dette) eller Vredestein. Nokian Hakkapalitta ble sagt å være for myke i gummien. Bor i Stavanger med lite snø, men heller slaps og regn. Dekkene bør også være gode våt asfalt, siden det regner mye Noen erfaringer? Bor i bunnen av en bakke som av og til iser til, og er avhengig av gode dekk.

Mao

Antar det er piggfritt som er aktuelt for deg.

Nokian R2 er myke ja, men har lav rullemotstand og godt grep på is og snø.

Gode alternativer er Conti Viking Contact 6 og Goodyear UltraGrip Ice 2, begge med godt grep på vinterføre og ikke fullt så myke som Nokian. Jeg bruker selv Goodyear-dekkene på Soul her i Trøndelag, og det fungerer utmerket.
Kjører med Conti på Tesla'en vår, og er veldig godt fornøyd også med disse dekkene.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Stavanger


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA