Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

justere hastighet

Startet av sveander, fredag 15. september 2017, klokken 12:33

« forrige - neste »

sveander

Finnes det noen enkel måte å justere makshastighet med motor på?
MIn Giant Prime E+ 3 Slutter å dra ved ca 27 km/t
Jeg har lest https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=3463.0

Det ser ut som det er en hastighetssensor på bakhjulet på min
Det synes 27 er lavt. Noen som vet noe om dette?


Svein-Tore
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Ferry

Kjenner verken sykkelen eller motoren, men et søk på "yamaha ebike speed dongle" gir en del svar. Ser ut til å være mulig, uten at jeg har lest noe grundig.

jotto

Ebiketech selger Badassbox og Speedbox. Begge passer til sykkelen din.

De har ikke webside, men Finn-bruker:

https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=1710998193


sveander

Takk
Er jo en mye enklere måte enn å skru motoren fra hverandre.

Noen som har testet det?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

jotto

Sitat fra: sveander på onsdag 20. september 2017, klokken 14:44
Takk
Er jo en mye enklere måte enn å skru motoren fra hverandre.

Noen som har testet det?

Jeg har testet SpeedBox. Den er veldig enkel å montere selv om du må skru opp motorlokket. Den fungerer akkurat som markedsført. I praksis ligger maks fart på ca 35 km/t på flat mark med en 250W-motor. Badassbox fungerer jo like bra, men da får du en synlig boks.

larslure

#5
Sitat35 km/t på flat mark med en 250W-motor

Er vel egentlig akkurat passe med mellon 30-35km.t

er det sånn at man kan åpne deksel uten at det er noe som blir brutt "waranty" forsegling?

jotto

Sitat fra: larslure på lørdag 23. september 2017, klokken 19:41
Er vel egentlig akkurat passe med mellon 30-35km.t

er det sånn at man kan åpne deksel uten at det er noe som blir brutt "waranty" forsegling?

Ja, det er akkurat passe fart. Det er jo omtrent samme fart som jeg sykler på vanlig sykkel når jeg har godt tempo.

Jeg fant ingen forseglinger selv iallefall. Jeg har aldri hørt om noen som har fått underkjent garantisaker fordi de har brukt slike mods.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA