Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rykter/nyheter om kommende BMW elbiler (oppdatert 05.03.2020)

Startet av JorgenM, torsdag 14. september 2017, klokken 18:01

« forrige - neste »

JorgenM

Ja, det er vel heller det at den har blitt for stor nå :)
'Mini' blir snart upassende...

Mener å ha lest at den baseres på i3, så da blir det vel forhåpentligvis 120Ah-pakken den får.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Det er nå så. Enn så lenge er tesla et alternativ der.
Håper at minien blir tilsvarende Cooper Sen jeg hadde fra 2004. For den var skikkelig moro
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Tilbakemelding fra amerikansk i3s eier etter noen dagers kjøring:
http://www.bmwblog.com/2018/01/03/bmw-i3s-first-owner-review/
Virker som han er fornøyd med hvordan bilen ligger på veien kontra den forrige versjonen han hadde :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

JorgenM

Spennende :)

motor1.com har bilder både av hubrid-versjonen og EL-versjonen av X3:
https://www.motor1.com/news/229988/bmw-x3-electric-phev-spied/

På markedet sent i neste år i følge dem.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Knut Røe


moonbuggy

De store bilfabrikkene nærmest saboterer el-biler. Joda, man tegner, designer og presenterer, men produsere, det gjør man helst ikke. Det er bare å se på leveringstider på biler under produksjon. GM har "lekeproduksjon" av sin Volt (Opel Ampera i Europa). BMW gjorde en innsats med sin I3, men dro i nødbremsen ganske raskt etter økonomien kom i fokus. Det er forsåvidt ikke rart tradisjonelle bilfabrikker helst ikke produserer el-biler. De tjener for lite og mye av fortjenesten ender hos batteri, software og drivverk leverandører. GM produserer jo egentlig bare skallet på Volt, batteri, SW og drivverk står LG for.
Driveren i markedet i øyeblikket er faktisk Kina. Ikke alt er like sofistikert enda, men de pusher på med hjelp av et godt hjemmemarked. Batteriprodusentene sammen med myndigheter pusher bedre batterier og er kanskje hovedgrunnen til at de store, VAG, MB og BMW dilter etter. Kinas 5 års plan frem til 2020 setter krav til EV batterier på minst 300 wt/kg til 100 Euro pr. kwt. CATL, en av største produsentene hevder de er i ferd med å oppfylle dette.
https://pushevs.com/2018/02/04/catl-aims-reach-300wh-kg-2020/
Så europeerne må sale om raskt om de ikke skal ende i grøfta. Lip service holder ikke.

Agmuns

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 10. februar 2018, klokken 12:26
BMW gjorde en innsats med sin I3, men dro i nødbremsen ganske raskt etter økonomien kom i fokus.
På hvilken måte har BMW dratt i noen nødbrems med i3? Den har normal leveringstid den.

Trond.m

Antar at moonbuggy tenker på at BMW ikke akkurat er i førersete med å utvikle elbiler som kan erstatte fossile familiebiler. Neste elbil er vel en annen bil for spesielt interesserte, nemlig Mini EV med forventet 300 km NEDC. Den nye X2 hadde jo vært perfekt med et 60-70 kWh batteri, eller som hybrid med 100 km rekkevidde.

moonbuggy

Helt riktig, TM. BMW i3 skulle liksom bare være forløperen. Teamet bak i3 hadde planer klare for neste generasjonn, men måtte skuffet se at BMW forkastet planene. Next i forsvant som dugg for solen. Nå var parolen elektrisk drivlinje i standard modell - linje. Ikke rart entusiastene fra i3 prosjektet også forsvant fra BMW...

Mobileum

#71
Fin tråd du startet, JorgenM. Synd den blir "forurenset" av forumdeltagere som ser som sin oppgave å snakke ned alt som har med tysk bilindustri å gjøre. Skjønner ikke hva de gjør i denne tråden i det hele tatt. Og til "moonbuggy": GM Volt er en hybrid-bil, og har like lite i denne tråden å gjøre som det andre fjaset som skrives,
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4


Trond.m

Sitat fra: Mobileum på lørdag 10. februar 2018, klokken 17:59
Fin tråd du startet, JorgenM. Synd den blir "forurenset" av forumdeltagere som ser som sin oppgave å snakke ned alt som har med tysk bilindustri å gjøre. Skjønner ikke hva de gjør i denne tråden i det hele tatt.
Forstår ikke hvorfor enkelte BMW eiere er så hårsåre. Selv har jeg hatt 10 BMW og har for tiden i3s, men har reservert e-tron og EQC fordi BMW ikke har noe alternativ å vise til.

Amigakongen

Synes strategien til BMW er fornuftig... Bygge om anlegget så de kan slenge til det drivstoffet folk vil ha på bilene. Og folk har jo klaget på at elbilene som er nå ikke ser bra ut(ikke ligner på biler).
Nye X3'n med strøm håper jeg vil selge bra. Bilen er fin den.
Alternativene kommer jo. :)
2015 BMW I3 - 11800km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA