Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW Teams With Ford on Solid State Pouch Batteries

Startet av JorgenM, onsdag 30. desember 2020, klokken 21:56

« forrige - neste »

JorgenM

- Over the past several years, both Ford and BMW have invested in Colorado based Solid Power. In a press release dated December 10, the company said it is now producing 20 amp-hour (Ah) multi-layer solid state lithium metal batteries. The 330 Wh/kg, 22-layer cells have higher energy density than any commercially available lithium-ion battery manufactured today according to the company. It says it expects its batteries to exceed 400 Wh/kg by 2022.

Here are some specs for you to consider:
-10° C operation
50% fast charge in 15 minutes at room temperature
Separator thickness as low as 25 microns


https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1787123

Personlig litt skeptisk til dette med kun -10 C, hvis det betyr at batteriet ikke funker eller ikke kan lades? Her jeg bor blir det gjerne ned mot -35 i løpet av en vinter og ofte under -20.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

 -10 grader går nok greit. Du kan vel fortsatt ikke lade en Tesla med batteritemperatur på -10.

JorgenM

Oki. Jeg har jo hatt Tesla. Så da varmes batteriet opp før ladingen kan starte? Jeg snakker om "garasje-lading"
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA