Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den nye grønn-sølv fargen

Startet av elhansen, torsdag 14. september 2017, klokken 16:00

« forrige - neste »

Trond.m

#15
Ja, og fargen på Focus er såvidt innenfor etter min smak. Den toppet vel ikke salgsststistikken, men det var vel ikke på grunn av fargen  ;) Illustrasjonene jeg har sett så langt tyder på at Leaf er utenfor. Men vi får se når det kommer flere bilder.

borge

Haha, hva er det trendnissene her sliter med? Er det ikke gøyere å ha en bil som skiller seg litt ut fra alle de andre kjedelige fargene? Se på Teslas 4 farger eller hva det er, gørr kjedelige alle som en. Ok kanskje unntatt perlemor.
Vi snakker om en elbil her folkens, folk driter i hvordan de ser ut eller hvilken farge de har, bare de går langt på batteri og helst har hengerfeste. Fikser ikke damer med elbil uansett. 

Knut Røe

Jeg digger hvit X, ser veldig fet ut.
Koksgrå derimot, ikke så mye.

Acustica

Sitat fra: borge på søndag 17. september 2017, klokken 08:57
Haha, hva er det trendnissene her sliter med? Er det ikke gøyere å ha en bil som skiller seg litt ut fra alle de andre kjedelige fargene? Se på Teslas 4 farger eller hva det er, gørr kjedelige alle som en. Ok kanskje unntatt perlemor.
Vi snakker om en elbil her folkens, folk driter i hvordan de ser ut eller hvilken farge de har, bare de går langt på batteri og helst har hengerfeste. Fikser ikke damer med elbil uansett.

Tror du sliter på bred front om tanken er at det er bilen som skal fikse dame. ;)

Trond.m

Jo da, kan være gøy med en stilig farge. Men lys brun (diare) og lys grønn (spy) har aldri vært mine favorittfarger. Da er Solberg-blå tøffere, men kanskje ikke passende på Leaf

sylwester

Nå er launch-utgaven emd TO farger så du vil ikke være eneste med grønn bil selv om den er den styggeste i værden.. Litt som med den lyseblåe fargen som er overrepresentert på veien.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Acustica

Folk må gjerne ha grønn bil, poenget er at jeg sjeldent kjøper ny bil og skal jeg først kjøpe så ønsker jeg selv å velge farge. Og skal Nissan først ha "launch edition" bør de få tak i noe mer mainstream enn lysgrønn.

Om man skal utenfor boksen så synes jeg hvit med blått tak var mer spenstig.


Trond.m

Ja, det hadde vært noe. Hvit med sort tak ser også stilig ut. Jeg håper fortsatt at Nissan forstår at lysegrønn ikke er noe godt valg og lar kundene bytte til en annen farge. Sort er ingen farge, men bortfall av lys

Troald

Undrer meg på hvorfor dere har bestilt når dere ikke liker fargen. Hvorfor ikke vente på de ordinære utgavene? Ingen grunn til å tro at launch er et bedre prismessig tilbud enn de senere utgavene. Tvertom kan det bli en liten priskrig når Kona offentliggjøres.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

#24
Sitat fra: Troald på søndag 17. september 2017, klokken 20:10
Undrer meg på hvorfor dere har bestilt når dere ikke liker fargen. Hvorfor ikke vente på de ordinære utgavene? Ingen grunn til å tro at launch er et bedre prismessig tilbud enn de senere utgavene. Tvertom kan det bli en liten priskrig når Kona offentliggjøres.
Tror du misforstår. Forhandlerne var ikke informert om at den var grønn, og den ble presentert som sølv metallic.  Også prislisten til Nissan på bestillingstidspunktet viste en farge som var tilnærmet sølv. Først etterpå kom det bilder og informasjon som tydet på at fargen var nærmere lysegrønn.
Her er bidet fra prislisten til Nissan.

Trond.m

#25
Søkte opp NISSAN farge KBR som står oppført i prislisten. Det kan se ut som om den ikke er så ille likevel  :) Kan virke som den er nærmere fargen på konseptbilen.

oarnoe

Her er det muligheter til å kjøpe fargen http://www.ebay.co.uk/itm/Paint-Pen-Set-for-NISSAN-KBR-GREENISH-SILVER-20ml-Klarlack-20ml-/252740830565

Betyr dette at fargen er benyttet på Nissan biler tidligere, evt i andre markeder?

2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

#27
Ja, det tyder på at fargen ble introdusert i 2016. Men jeg har ikke klart å finne bilder av biler med denne fargen. Men det er jo utrolig svakt at ikke Nissan har kommet opp med bilder, og overlater til kundene å drive detektiv-virksomhet. Men nå viser de bildene av fargeprøver at Nissan nok har overdrevet grønnfargen i prislisten.

oarnoe

#28
Fant noe info om farger på en Italiensk side (oversatt med Google), her virker det som om Spring Cloud er en farge som skal videreføres, og at biler vil komme med sort tak.

På de Japanske Nissan sidene kan en velge Spring Cloud, da uten svart tak. Her er det mange farger å velge.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

sylwester

#29
Må si den japanske konfiguratoren falt mye bedre i smak enn "grønngrå eller svart?"
Sort, grå , sølv metallic og brilliantrød er gratis, mens spring cloud og de andre alternativene koster ekstra :-O

Det er Aurora Flare Blue Pearl jeg vil ha!
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA