Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den nye grønn-sølv fargen

Startet av elhansen, torsdag 14. september 2017, klokken 16:00

« forrige - neste »

elhansen

Fikk bilde fra selger på den nye fargen. Gir vel kanskje et noe bedre inntrykk enn prislista?

elhansen


oarnoe

Flott, håper disse bildene er mer riktig i fargen en på den under, den virker kanskje litt for pastell grønn. Legger den inn her for bedre sammenligning

2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

elhansen

Bildene ble hentet fra nissan sin japanske nettside. Selvfølgelig vanskelig å si fargen da bilen står inne og derfor vil det jo ha en del å si opp i mot hva slags lys som er i taket der den står... feks gult vs dagslys osv-

teslanor

Her er et annet bilde av grønn-metallic-fargen

Orbit

#5
Konseptbilen var vist noen ganger i en slags grønnfarge, kanskje det er samme?

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Jeg har bestilt "sølv metallic" og jeg kommer til å kreve å få byttet bort den forferdelige grønne bilen med en i en fornuftig farge. Og det betyr en annen farge som ikke er sort !! Om jeg må vente lenger så får det heller være.

Trond.m

#7
Hva har vi gjort galt som har blitt lurt til å velge en lysegrønn bil. Ser ikke denne fargen på NIssan USA sine sider, selv om amerikanere er kjent for dårlig smak. Hvis NISSAN Norge leser dette..  kan dere ikke bytte ut den fargen med en som vi ikke trenger å skjemmes for å kjøre rundt i ? Kjøper man Spring Cloud så har man nok bil livet ut, for den kommer til å være umulig å selge unntatt til totalt fargeblinde. Håper fortsatt at de bildene som er vist av fargen er et ledd i en practical joke  ???

sylwester

Sitat fra: TM på torsdag 14. september 2017, klokken 19:28
...  Om jeg må vente lenger så får det heller være.

Jeg spurte selger om når andre fargevalg kommer og han visste ikke. Jeg gjetter at du kan bestille andre farger før sommeren en gang litt avhengig av hvor mange som forhåndsbestiller launch edition. Kapasitet og muligheter går nok opp når de andre fabrikkene begynner å produsere Leaf rundt nyåret.

Hvis du har skrevet kontrakt så bør du nok ta kontakt med selger å fortelle at du ikke visste bilen var grønn og fortelle at det er uaktuelt så tidlig som mulig.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trond.m

Tenkte jeg skulle informere Nissan sentralt også. Tror det er mange kunder som får kaffen i vrangstrupen når de oppdager at de har kjøpt lysegrønn bil. Har ikke sett noen skyer om våren som er så lysegrønne. Ut i fra bildene så er nordlys nærmere i farge. Grå metallik med et svakt grønnskjær er greit, men ikke lysegrønn slik den ser ut på illustrasjonene så langt. Men de vil vel sikkert vise fram bilen snart, så jeg lever i håpet. Og håpet er lysegrønt, er jo et kjent sitat  ;)

Kanskje også på tide å undersøke pris på foliering ? Noen som har gode tips og priser i Oslo-området på det ?

sylwester

Sikkert i Januar, da jeg ble forespeilet at jeg kunne prøvekjøre bilen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

hemi

Selger om sølvfargen.. den har sånn grønnskjær som gensern din.. mitt svar.. ohh shit, vi tar sort :D
Begge lo. Ærlighet varer lengst.

Trond.m

Leser følgende i utenlandsk presse:

"In addition to basic colours, a new colour, Spring Light Green, is offered"

Det er mer ærlig å kalle en spade for en spade. Å betegne fargen som "spring cloud" uten å informere kundene om at den faktisk er lysegrønn er rimelig uprofesjonelt.

sylwester

Det tok litt tid, men jeg tror jeg har knekt fargenavnet:
Et hint av grønn fra vårens gress reflekterer i en ellers nærmest hvit sky.

Nå, hvis spring clound hadde hatt en merknad som beskrev det slik vi9lle de fleste fått med seg at det var snakk om hint av grønn på en sky. Spørsmålet er jo om ikke de har overdrevet i den nye brosjyren.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

oarnoe

Ford Focus Electric har også en farge som kanskje ligner.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA