Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jekkfester og hjulskift...

Startet av Cox, søndag 10. april 2011, klokken 17:16

« forrige - neste »

Cox

Hjelp!
Noen som har funnet jekken? Uten instruksjonsbok er det ikke så enkelt å finne jekkfestene heller. Har en garasjejekk, men vil jo gjerne vite hvor jeg skal plassere den.
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

gbzdoc

Står ikke dette i instruksjonsboka? (Har ikke sjekket selv enda, men skal ut i samme erend selv etterpå...)

Cox

Instruksjonsbok, fortsatt ikke mottatt 2 mnd etter at jeg kjøpte bilen. Og hva med reservehjul eller rep sett?
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

gbzdoc

Rep. sett finner du under et av baksetene (ved å løfte opp selve sitteputen), hvor man skal plassere jekken ser det ut til å væte lite informasjon om... Ble ikke hjulskift på meg i dag, så jeg får se nærmere under bilen i morgen.

abel

Det ser faktisk ut til at jekk ikke følger med bilen  :(

erik e

Synd men som mange andre nye biler.  >:( "Jekk" feste midt på bakaksel.  :D
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

emagic

Med garasjejekk og en skikkelig tjukk "jack-pad" i gummi så kan nå det meste av biler løftes på den kanten som er i bunnen av kanalene.  Om du noen gang har vært med en bil inn til hjulskift, eksossbytte eller eu-kontroll så er det ikke snakk om å "finne punktene" akkurat... 

Knut


moso

Mulig jeg så helt feil, men det er utsparinger i kanten under kanalene som ligner veldig på jekkfester. Jeg satte ihvertfall garasjejekken der - og det gikk fint.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Walker

Her er et bilde av undersiden til I-Miev.


cra

Framme ser det ut til å være en bjelke innenfor speilet som er kurant for garasjejekk, i alle fall. OG bake må der også være noe annet; trur ikke verkstedene løfter en bil på løftebukken og balanserer den på midten av bakakselen. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kjelli

De to løfteørene bak på bilen som en ser når en står bak bilen, er det noe som blir brukt under montering av bilen?

K

hens

De to små ringene foran og bak er sannsynligvis ment som shippingkroker.
de benyttes til å feste bilene ombord på skip undet transport.
NB! i så fall, ikke bruk disse som tauefester, da ryker karrosseriet!

Bildet forøvrig ser litt merkelig ut, drivakslene sitter ikke i senter av hjulet.
Har bilen hekkmotor og bakhjulsdrift?  I så fall blir den en vinner på glatt vinterføre.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Boogie

Sitat fra: hens på tirsdag 12. april 2011, klokken 16:08
Har bilen hekkmotor og bakhjulsdrift?  I så fall blir den en vinner på glatt vinterføre.

Ja, det har den. I bagasjerommet kan man åpne en luke, litt sånn som mange gjorde med Clio.
Da kan man se ned på motoren, laderen, DCDC, inverter og vakuumpumpe.
Enkelt å komme til.
Man ser også bakre del av batteriene.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

sven erik

en kann om man har en god harasje jekk jekke i  bjelken forran der  en å kann taue bilen så får en  begge julene opp  å  bjelken bak mottoren bak  men ikke ta mottoren  det blir fort dyrt

rusten

Googlet håndboken til c cero men fant lite trøst om emnet med jekking så da blir det å bruke garasje jekk og lang solid plank og noe skånsomt å legge i mellom for å få en jevn vektfordeling og løpe en side om gangen og håpe på det beste  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA