Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fargeforskjell i karosserideler midnight silver

Startet av prophan, torsdag 14. september 2017, klokken 08:33

« forrige - neste »

prophan

Den nye x90 med Midnight Silver har en klar fargeforskjell mellom fremre støtfanger og sideskjermer. Jeg har sett flere Teslaer i MS som også hsr fargeforskjell. Er dette noe som kan kreves utbedres. Blir det noe særlig bedre om støtfanger omlakkeres? Bør jeg ikke henge meg opp i dette. Noen som har erfaring med dette?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

petersv

Mener du generelt eller din bil som skal leveres/er levert?

prophan

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

prophan

Her er bilde vedlagt.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

alda

Det där ser inte bra ut... Inte nog med att det är fargeforskjell - alignment suger ju oxå! :(
Kan se ut som den skärmen har blitt byttet ut efter att bilen var färdig?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

nie

Jeg hadde tilsvarende fargeforskjeller mellom skjerm og frontfanger på min titanium S85D da den ble levert i 2015. Tesla kommer til å si til deg, som til meg, at dette skyldes at fangeren er av plast og skjermen er ALU og da blir det fargeforskjell. Dette er selvsagt bare tull.
Jeg fikk en skade på bakre høyre hjørne på min bil i sommer og måtte skifte bakskjerm, bakfanger og lakkere disse karosseridelene. Jobben ble gjort hos Drammen Karosseri og jeg klarte overhode ikke å se fargeforskjeller etterpå. hverken mellom bakdør/skjerm eller skjer/bakfanger. Så forklaringen til Tesla er BS.
Tipper fargeforskjellene skyldes at bilen lakkeres uten fanger og at fangerne monteres ferdiglakkert. Da kommer lakken på fangeren  fra en annen blanding/lakkeringslinje og forskjellene blir synlige med en gang.

Meen. jeg kom ingen vei og det vil antagelig ikke du gjøre heller men hvis du snakker med Fana Bilskade som Drammen Karosseris avdeling her i Bergen, så sier de at "Dette fikser vi lett" :-)

snd

Sitat fra: prophan på torsdag 14. september 2017, klokken 09:23
Her er bilde vedlagt.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Godta unnskyldningene Tesla kommer med (fremstå å være snill), men krev å få dette rettet opp ASAP.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

prophan

Takk for innspill. Jeg får vente til hva Tesla sier og håper at de retter opp. Hadde  vært kjekt å høre fra noen som har opplevd det samme der Tesla ordnet opp.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

nie


olavxxx


nie

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 19. september 2017, klokken 23:07
Må lure på om bilen ble skadet under frakt?
Døren var helt tydelig omlakkert etter at bilen forlot fabrikken men Tesla har aldri innrømmet noe som helst men de utbedret feilen og bilen ble perfekt, til slutt. Men frontfangeren ville de ikke gjøre noe som helst med.

mthoring

Sitat fra: nie på onsdag 20. september 2017, klokken 07:54
Døren var helt tydelig omlakkert etter at bilen forlot fabrikken men Tesla har aldri innrømmet noe som helst men de utbedret feilen og bilen ble perfekt, til slutt. Men frontfangeren ville de ikke gjøre noe som helst med.

Men det er jo helt uakseptabelt med såpass stor fargeforskjell på fabrikkny bil!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA