Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling/produksjon

Startet av Tangonovember, onsdag 13. september 2017, klokken 22:59

« forrige - neste »

Tangonovember

Hei. Jeg bestilte E-Golf den 28.08 og gleder meg veldig har prøvd å spurt selger ett par ganger om han har hørt noe om når tid bilen skal produseres og evt. forventet levering. Mulig det er jeg som er utålmodig, men jeg har inntrykket av at de fleste får vite det nesten i det de har bestilt bilen. Når tid har dere andre fått vite produksjondato osv?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Amatøren

#1
Vi bestilte i slutten av juli og fikk antydning ved bestillingen at mulig den leveres uke 50. Selvfølgelig ikke 100 % sikkert.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

Sitat fra: Tangonovember på onsdag 13. september 2017, klokken 22:59
Hei. Jeg bestilte E-Golf den 28.08 og gleder meg veldig har prøvd å spurt selger ett par ganger om han har hørt noe om når tid bilen skal produseres og evt. forventet levering. Mulig det er jeg som er utålmodig, men jeg har inntrykket av at de fleste får vite det nesten i det de har bestilt bilen. Når tid har dere andre fått vite produksjondato osv?


Det kan du få vite i samme øyeblikk kontrakten er signert. Men jeg vet at det er flere selgere som ikke opplyser dette fordi datoene endres nesten kontinuerlig, og at det da kan bli brutte forhåpninger hos kunden. Jeg bestilte min andre e-Golf i begynnelsen av august, og min selger sender meg nesten ukentlige oppdateringer. Datoene endres hele tiden. Men mellom uke 45 og 51 høres plausibelt ut.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

MichaelSøraa

Jeg fikk vite produksjonsuke samme dag som bilen ble bestilt. Min ble bestilt i slutten av mai og er nå på vei til Norge. Forventet levering uke 39.
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

AAB26

Jeg bestilte 21/7, og da var det produksjon i uke 48. Jeg har ikke snakket med selger siden jeg bestilte.

Tangonovember

Sitat fra: Mobileum på torsdag 14. september 2017, klokken 08:24
Sitat fra: Tangonovember på onsdag 13. september 2017, klokken 22:59
Hei. Jeg bestilte E-Golf den 28.08 og gleder meg veldig har prøvd å spurt selger ett par ganger om han har hørt noe om når tid bilen skal produseres og evt. forventet levering. Mulig det er jeg som er utålmodig, men jeg har inntrykket av at de fleste får vite det nesten i det de har bestilt bilen. Når tid har dere andre fått vite produksjondato osv?


Det kan du få vite i samme øyeblikk kontrakten er signert. Men jeg vet at det er flere selgere som ikke opplyser dette fordi datoene endres nesten kontinuerlig, og at det da kan bli brutte forhåpninger hos kunden. Jeg bestilte min andre e-Golf i begynnelsen av august, og min selger sender meg nesten ukentlige oppdateringer. Datoene endres hele tiden. Men mellom uke 45 og 51 høres plausibelt ut.

Altså produksjon eller levering i de ukene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mobileum

#6
Du må legge til ca 4 uker fra produksjonsuke til levering.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

VidarBG

Jeg trådde inn en kontrakt som var signert i 20 juni, fikk stipulert leveranse sent desember/tidlig januar. Sjekket med selger 2-3 ganger uten at han kunne finne bekreftet dato. Men har et ubesvart anrop fra selger fra fredag, mulig han vet noe mer nå. Bilen er med alt utstyr med utsatt levering på dynamiske baklys.

Hadde vært gull med bil til jul

Tangonovember

Sitat fra: VidarBG på søndag 17. september 2017, klokken 10:28
Jeg trådde inn en kontrakt som var signert i 20 juni, fikk stipulert leveranse sent desember/tidlig januar. Sjekket med selger 2-3 ganger uten at han kunne finne bekreftet dato. Men har et ubesvart anrop fra selger fra fredag, mulig han vet noe mer nå. Bilen er med alt utstyr med utsatt levering på dynamiske baklys.

Hadde vært gull med bil til jul
Han sa desember/januar kunne jeg og forvente. Uten at han sa noe konkret, men syntes kanskje det virker litt optimistisk når jeg hører på andre som har bestilt. Dette var da med det meste men ikke dynamiske baklys. Orket ikke lenger leveringstid på grunn av det men var en mnd ekstra på grunn av active info display...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mobileum

#9
Sitat fra: Tangonovember på søndag 17. september 2017, klokken 10:31

Dette var da med det meste men ikke dynamiske baklys. Orket ikke lenger leveringstid på grunn av det

Enig med deg. Dette er utstyr du aldri ser....  (og har ingen praktisk funksjon)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

VidarBG

Fikk sms fra selger i dag, bilen blir ikke produsert i desember og levert i januar som "lovet", men produsert i uke 43 og estimert i Oslo uke 46. Hurra!

kristtorp

Sitat fra: VidarBG på onsdag 20. september 2017, klokken 19:37
Fikk sms fra selger i dag, bilen blir ikke produsert i desember og levert i januar som "lovet", men produsert i uke 43 og estimert i Oslo uke 46. Hurra!

Gratulerer. Når bestilte du?

Tangonovember

Sitat fra: VidarBG på onsdag 20. september 2017, klokken 19:37
Fikk sms fra selger i dag, bilen blir ikke produsert i desember og levert i januar som "lovet", men produsert i uke 43 og estimert i Oslo uke 46. Hurra!
Håper jeg også får en slik telefon men tør egentlig ikke håpe. Med min flaks kommer den nok i 2019...


Sent from my iPhone using Tapatalk

VidarBG


AAB26


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA