Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekordhøy salgspris på e-golf

Startet av MichaelSøraa, tirsdag 19. september 2017, klokken 23:00

« forrige - neste »

MichaelSøraa

Jeg får min e-golf neste uke. Har ventet siden tidlig mai. I mellomtiden ser jeg alltid etter biler lik min for å sjekke priser, utstyr, farge, felger osv. I stad kom jeg over en 2018 e-golf med "alt utstyr", men ikke dynamiske baklys til den nette sum av 398.000,- (!!)

Hva kan man forvente for en '18 e-golf med det meste av utstyr?
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

hemi

18 modeller produserers vel fra oktober ish btw

prismessig er det jo bare å prøve seg, worst case får du ikke solgt.

Oddaa

Sitat fra: hemi på tirsdag 19. september 2017, klokken 23:04
18 modeller produserers vel fra oktober ish btw
Gjør de det? VW pleier vel å begynne med neste års modeller i juni/juli en gang?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

geear

Bruktbilprisene på e-Golf er gode, men 398k for en e-Golf må være utopi. Iallfall over min forstand om noen betaler så mye. Tilbud og etterspørsel avgjør pris, og e-Golf er ikke SÅ vanskelig å få tak i. Nå har jo VW kommet skikkelig i gang også, og har ingen slike utfordringer som f.eks. Ampera-e. e-Golf er heller ikke et så unikt produkt som f.eks. Tesla.

Jeg syns det er drøyt nok at det ser ut for at jeg kan selge min snart tre år gamle e-Golf for 200k.

MichaelSøraa

Min blir solgt som 2018. Den er produsert i uke 36.
2018 VW e-Golf (bestilt Mai)
2010 Audi  A4 2.0 Tdi
2004 Audi  RS4
2006 BMW M5

ReneM

Akkurat hentet e-up fra service. De hadde en ny e-Golf for 349K med som jeg kunne se de meste av utstyr. (Skinn, sikkerhetspakke, dyn lys, dynaudio, AID)

400K høres derfor helt ulogisk ut.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Mobileum

Uke 22 er den uken i året hvor de skifter årsbetegqnelse.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Jejl

Hva selgerne har som prisant. er uten betydning. Det er salgssummen på de som blir solgt som teller.

Jeg skulle selge en 6,5 år gammel fossilbil for noen år siden, og hadde da på forhånd fulgt med på Finn på hva de som ble solgt gikk for i pris. I tiden før vi skulle selge lå det mange biler til 120-130 000 som var sammenlignbare med vår, men flere av dem hadde vært for salg i over et år. Noen få biler ble avertert til 100-110 000 og noen av disse så ut til å bli solgt nokså raskt(sannsynligvis til under prisen de ville ha). Vi la ut var til 99 000, og fikk solgt forholdsvis raskt til prisant. (hadde helt utslitte sommerdekk, og det var på tide at reg. reim måtte byttes).

Jeg fulgte litt med på bilene som de ville ha 120- 130 000 for og ca et år etter var det fremdeles flere av dem til salgs til ca 90 - 100 000.

Så det er neppe så smart å sette for høy prisant. er min erfaring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA