Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading mens motoren er i gang

Startet av nyelbilkjoper, lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:48

« forrige - neste »

nyelbilkjoper

Hei. Var uheldig og koblet til laderen (vanlig alder, ikke hurtig) mens motoren var i gang på min Leaf 2015-modell. Er dette skadelig for batteriet? Sikkert et dumt spørsmål dette, men jeg kan INGENTING om bil. På forhånd takk for svar.

hanche

Jeg vet ikke sikkert, men dette er nok en veldig vanlig brukerfeil som fabrikanten bare er nødt til å ta høyde for. Så jeg er over 99% sikker på at det ikke gjør noe skade. Du fikk neppe ladet batteriet heller.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Elmo

Det varierer vel litt fra produsent til produsent hvordan håndterer det, men AT de håndterer det er garantert.
eUp'en min starter ikke lading hvis jeg plugger i uten å slå av tenningen. Men etter at den har begynt å lade så kan jeg slå på igjen tenningen og feks varme uten at ladingen stopper. Men "starte" med ladekabelen inn går ikke, uansett om ladingen pågår eller er ferdig.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA