Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skvettlapper og lastekantbeskyttelse?

Startet av krister, onsdag 13. september 2017, klokken 15:38

« forrige - neste »

krister

Hei!
Har kjøpt meg ny egolf med levering om 1-2 uker. Selger ringte meg igår, og spurte om jeg virkelig ikke ville ha skvettlapper foran og lastekantbeskyttelse bak på bilen. Han hadde ikke solgt så mange biler uten dette. Opptatt som jeg var, sa jeg bare ja i tlf. Fikk oppdatert kontrakt på mail, og synes prisen var hinsides.

1709,- for skvettlapper foran. 1942,- for lastekantbeskyttelse i metall. Hva tenker dere andre om dette? Jeg tenker at skvettlapper foran kan være greit, men ikke for denne prisen. Jeg har bestilt svart bil, så skvettlappene blir sikkert ikke så synlig.
Lastekantbeskyttelse har jeg ikke sett så mange andre kommentere før, er det noen som er nødvendig eller bare et forsøk fra selger om å øke prisen?

Er det forresten noen som har bilde av en egolf med felgene "merano"? Selger har tatt disse som felg på vinterdekk. Har sett dem på VW sin nettbutikk, og synes de er helt OK. Men klarer ikke å gjøre opp en mening før jeg får sett de på selve bilen.

stromifokus

Sitat fra: krister på onsdag 13. september 2017, klokken 15:38
Lastekantbeskyttelse har jeg ikke sett så mange andre kommentere før, er det noen som er nødvendig eller bare et forsøk fra selger om å øke prisen?
På min forrige egolf kjøpte jeg en i plast som Møller tok 1000. Går du til en 3 part leverandør så får du dette billigere.

Oddaa

Kjøpte lastekantbeskyttelse (transparent film) på eBay. 15 euro eller noe sånt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Propell

Skvettlapp foran er et must pga slitasje på kanalen fra steinsprut. Orginalt legges det plast folie under som beskytter lakken. Lastekant beskyttelse er også et must. Går kun dager før støtfanger er skadet. Jeg har også innstegs beskyttelse alle 4 dører som også er et must pga kanalens utforming og skitt oppsamling.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Vronn

Kjøpte skvettlappene fra møller og monterte de selv, brukte vel maks 1 time på jobben, 4 stk. Veldig enkelt.
Lastekantbeskytteren kjøper du herfra:
https://www.bildeler.no/stotfangerbeskytter/volkswagen/golf-vii-5g1be1-/E/2016/EAGA/?Vare=74486
Den limes på med tape og sitter som bare rakkern. 5 min jobb.

geear

#5
Fangeren blir forferdelig fort stygg dessverre. Iallfall hos oss som er en barnefamilie og med en frue som har mer fokus på fart enn forsiktighet når det er inn og ut av bilene.

Kjøpte en sånn stripe med transparent film på Biltema som jeg la på fangeren, men den er egentlig litt for smal, så ville heller anbefalt å kjøpe en større film slik at den også kan brettes litt over kanten på fangeren.

Metallutgaven som Møller selger finner du også på eBay og Ali til halve prisen av Møller og under. Der finnes også utgaver i plast eller gummi.

J@x

Jeg ville ha både foran og bak, fikk tilbud fra Møller på 4600 ferdig montert, synes det var litt i overkant. Bestilte derfor 4 skvettlapper på eBay til 220kr etter å ha sett anbefaling fra en annen egolfer, god passform og ser veldig lik ut som de originale. Film til å beskytte lakk under skvettlapper kjøpte jeg på Biltema og klippet til...
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Apache

Har nettopp bestil en e-gol med lastekant beskytter men ikke med skvett lapper. Selgeren hadde aldri solgt med det. Hvor vanskelig/lett er det å ettermontere det selv? Er det noe spor eller noe man bruker for å feste det?

geear


laric

Jeg kjøpte skvettlapper foran og bak. Samt lastekantsbeskyttelse (transparent tejp ser det ut til å være)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA