Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabile Tesla Wall Connectors

Startet av krister461, onsdag 13. september 2017, klokken 10:24

« forrige - neste »

krister461

Hallais,

I fjor sommer fikk jeg installert to stk TWC-ladestasjoner i garasjen - en til å lade min Model S og en til e-golfen. Ila siste året så har det kanskje hendt et par-tre ganger at e-Golfen ikke har vært ladet neste morgen. Et par ganger har vi også oppdaget at den ikke har startet lading, og da har det hjulpet å plugge inn og ut laderen og slå av og på tenning på e-golfen.

Noen får ganger ila siste året har det også skjedd at ikke Model S-en har ladet, men det har løst seg raskt med å koble kabelen ut og inn.

Men, i sommer fikk jeg meg en ny Model S, og med denne skjedde det relativt hyppig at bilen ikke ville lade. Usikker på om dette skyltes at ladestasjonen har blitt verre, eller om den nye bilen er mer kresen på signalet. Ene gangen ville den heller ikke lade med e-Golfens lader. Ringte da til Tesla som ba meg vri på kabelen noen ganger før jeg plugget den i igjen. Dette hjalp. Så, det er tilsynelatende dårlig kontakt inni kabelen som har vært problemet. Tesla sendte meg umiddelbart to nye ladestasjoner som jeg har fått installert og som fungerer strålende, så jeg er godt fornøyd med servicen på dette.

Tenkte bare å informere om dette i tilfelle andre hadde lignende problemer.

I tillegg er jeg nysgjerrig på om de to gamle ladestasjonene er noe å selge til høystbydende på finn (selvsagt med all info over) i tilfelle det finnes elektrikere som vil prøve å fikse de, eller om de bare er å kaste i søpla. Noen innspill der?

krister461

Har fått flere som har tatt kontakt for å kjøpe på PM. Har opprettet en tråd i kjøp og salg her:
https://elbilforum.no/forum/index.php?board=12.0


RaBalder

Det mest ærlige og fornuftige hadde vel vært å returnere de to som ikke fungerer til Tesla. Dog forutsatt at dem blir brukt til å finne ut hva som var galt.

Hvis Tesla uansett bare hiver dem på "dungen", så er det vel greit at "noen" forsøker å få liv i dem.

nofuelno

Lite miljøvennlig av Tesla å ikke legge ved noen returlapp for å poste disse tilbake.

Antagelig er det tilstrekkelig å bytte ut Type 2 kabelen. Jobb og deler for ca. 2500,- tilsammen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA